Iranian Agriculture News Agency

تولید ۱۵۰ هزار نهال برتر درخراسان شمالی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت:۱۵۰ هزار نهال از ارقام برتر انگور شامل ترکمن، پیکامی، بیدانه قرمز، یاقوتی، کندری و لعل در راستای توسعه تاکداری نوین برای اولین بار در سطح استان تولید شد و اقدامات لازم برای تامین ارقام و ژنوتیپ های تجاری از موسسه علوم باغبانی و تکثیر آن با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی انجام شده است.

تولید ۱۵۰ هزار نهال برتر درخراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمد جواد تشکری افزود: همچنین عملیات اجرای پروژه سرشاخه کاری انگور و تعویض تاج درخت با ارقام تجاری آبی و دیم تامین شده از باغ های مادری و مراکز تحقیقاتی کشور به صورت الگویی در سطح ۲ هکتار از باغات انگور استان انجام شده است.

وی گفت: در حال حاضر چهار واحد بسته بندی و تصفیه کشمش با ظرفیت ۲ هزار و ۹۵۰ تن ، یک واحد تهیه کنسانتره و آبمیوه گیری با ظرفیت یکهزار تن و ظرفیت سردخانه ها جهت نگهداری یکهزار تن انگور در استان فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد صنایع فرآوری، و بسته بندی و نگهداری سبب ارزش افزوده تولیدات باغی و اشتغالزایی می شود و توجه به میزان تولید استان نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است کهباید همه دستگاه های استانی برای انجام این مهم با سازمان جهاد کشاورزی همکاری کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید