Iranian Agriculture News Agency

استفاده از کودشیمیایی در اراضی خراسان شمالی کاهش یافت

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: افزایش قیمت کود پتاسه و فسفاته مصرف این نوع کودها را در اراضی استان کاهش داده است در حالیکه استفاده از آن برای تقویت خاک امری ضروری است.

استفاده از کودشیمیایی در اراضی خراسان شمالی کاهش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، عبدالله یوسفی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه برخی از مواد غذایی خاک کاهش می یابد که تقویت خاک با انواع کود شیمیایی و بیولوژیکی مورد نیاز است اظهار داشت: کشاورزان در سال زراعی گذشته از انواع کود پتاسه و فسفاته به علت افزایش قیمت کمتر مصرف کردند که توصیه می کنیم امسال در برنامه کاری کشت و کار خود قرار دهند.

وی گفت: کشت های مداوم باعث کاهش عناصر غذایی در خاک خواهد شد که به نوعی غنی کردن خاک الزام است که کشاورزان باید توصیه های کارشناسان را در این حوزه جدی بگیرند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کمبود نقدینگی یکی از علت های استفاده کم از انواع نهاده های کشاورزی از جمله کود در این استان است، اما باید برای  تامین امنیت غذایی، افزایش تولیدات محصولات کشاورزی و تامین عناصر غذایی در خاک باید طبق استاندارد ها از انواع کود های شیمیایی برای تولید محصولات کشاورزی استفاده شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: اگر خاک فقر عناصر غذایی داشته باشد باید از انواع کود طبق نظر کارشناسان برای بهبود خاک استفاده کرد.

وی از کشاورزان که کمبود نقدینگی دارند خواست تا از کشاورز کارت استفاده کنند و اظهار داشت: این کارت ها برای  تامین انواع کود و بذر در نظر گفته شده است ، کشاورزان می توانند از تسهیلات در این خصوص بهره ببرند.

دکتر یوسفی با بیان اینکه هم اکنون مشکلی در استفاده از کود اوره در اراضی استان نداریم افزود: کود مورد نیاز برای کشت پاییزه در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید