Iranian Agriculture News Agency

اقدام مالکان تراکتورها و کمباین‌ها نسبت به پلاک گذاری وسایل تا پایان مهرماه

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: چهار هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع تراکتور و کمباین در استان پلاک ندارند و صاحبان این وسایل نقلیه برای دریافت سوخت نیاز به پلاک‌گذاری دارند.

اقدام مالکان تراکتورها و کمباین‌ها نسبت به پلاک گذاری وسایل تا پایان مهرماه

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، سیدمجید بهشتی رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از تمامی مالکان تراکتورها و کمباین ها خواست تا نسبت به پلاک گذاری وسایل نقلیه خود تا پایان مهرماه اقدام کنند.

وی افزود: ۱۱ هزار و ۲۳۴ دستگاه انواع ماشین آلات بخش کشاورزی این استان از سال های گذشته دارای پلاک بوده اند و در سال های اخیر بیش از ۶ هزار دستگاه نیز پلاک گذاری شده اند.

وی با بیان اینکه برخی از این دستگاه ها نیاز به تعویض پلاک دارند افزود: برای اختصاص سوخت باید تراکتورها و کمباین ها به نام خود مالک و کشاورز ثبت شده باشد در غیر اینصورت سوخت به آنان تحویل نمی شود.

 بهشتی گفت: با پلاک‌گذاری ادوات کشاورزی و کنترل مصرف سوخت، ضمن جلوگیری از قاچاق سوخت می‌توانیم نیازهای بخش کشاورزی را به موقع تامین کرده و مشکلات موجود را در این زمینه رفع کنیم.  

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: تمامی ماشین آلات بخش کشاورزی تا قبل از سال ۸۹ پلاک نداشتند که ماشین آلات زیر ۱۳ سال پلاک گذاری شدند و بعد از آن ماشین آلات زیر ۲۵ سال ساماندهی شدند و هم اینک نیز باید تمامی دستگاه هایی که در حوزه کشاورزی فعال هستند دارای پلاک باشند.

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هم اینک ضریب مکانیزاسیون ۱.۹ اسب بخار است که با روند پرداخت تسهیلات برای خرید تجهیزات و ادوات کشاورزی این ضریب تا پایان سال جاری به بیش از ۲ درصد برسد.

 بهشتی اظهار کرد: درجه مکانیزاسیون در بخش باغی در استان هم اکنون ۱۳ درصد است و درجه مکانیزاسیون( کیفیت تولید) در سالجاری و در بخش زراعی استان نیز هم اکنون ۸۰ درصد است.

وی تعداد کل ادوات خودگردان از جمله تراکتورها، کمباین، دروگر و تیلر های در سطح استان را بیش از ۱۷ هزار دستگاه عنوان کرد و افزود: با احتساب سایر ادوات و دنباله بند ها ماشین آلات بخش کشاورزی در مجموع به ۸۰ هزار دستگاه می رسد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید