Iranian Agriculture News Agency

هزار تن کود اوره مجتمع پتروشیمی خراسان به سایر استان‌ها حمل شد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۸۰ هزار تن کود اوره برای کشت بهاره در سال جاری از مجتمع پتروشیمی خراسان به مقصد شهرستان های این خطه و همچنین استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل و سمنان حمل و توزیع شد.

هزار تن کود اوره مجتمع پتروشیمی خراسان به سایر استان‌ها حمل شد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، محسن نظام دوست مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: برای کشت پاییزه نیز کود مورد نیاز از این مجتمع تولیدی اختصاص خواهد یافت.

وی سهم خراسان شمالی از کود تولیدی در مجتمع پتروشیمی خراسان را در سال جاری ۱۷ هزار تن عنوان کرد و افزود: این میزان به تناوب در اختیار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گذاشته می شود تا بین بهره برداران توزیع کند.

وی افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی به عنوان یکی از استان‌های مبادی کشور در تامین و توزیع کود مورد نیاز کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی این استان و همچنین استان‌های تحت پوشش این مدیریت است.

مهندس نظام دوست گفت: در سال های گذشته سالانه بین ۱۳۰ تا ۱۶۰ هزار تن کود اوره از مجتمع پتروشیمی خراسان به استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل و سمنان حمل و توزیع شده بود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی از کشاورزان استان خواست تا در سال جای نگرانی در خصوص تامین کود اوره نداشته باشند.

وی افزود: در سال های گذشته بعضا در برخی از فصول کشت با چالشی در این خصوص رو به رو می شدیم اما امسال تمامی برنامه ریزی ها انجام شده است تا سهمیه اختصاص یافته جذب و در بین بهره برداران توزیع شود.

مهندس نظام دوست با بیان اینکه هم اینک در آستانه فصل کشت پاییزه در استان هستیم گفت: تامین نهاده های کشاورزی از جمله انواع کود، سموم و بذور در اولویت کاری دولت است تا با کاهش تولید در بخش کشاورزی مواجه نشویم و با وجود اینکه در سال های کم بارش میزان مصرف کود شیمیایی در سطح کشتزارها کاهش می یابد اما بیش از نیاز کود تدارک می بینیم تا بهره برداران با دغدغه مواجه نشوند.

وی افزود: کشاورزان در سال زراعی جاری تاکنون بیش از ۱۰ هزار تن انواع کود یارانه ای در اراضی استفاده کرده اند که بیشتر آن کود ازته است و هفت هزار تن انواع کود نیز برای کشت پاییزه در انبارهای این استان ذخیره سازی شده است.

مهندس نظام دوست سهمیه انواع کود مورد نیاز استان در یکسال را حدود ۴۰ هزار تن دانست و افزود: از این میزان ۳۲ هزار تن توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی تامین و مابقی نیز توسط اداره کل تعاون روستایی استان تامین می شود.

وی اظهار داشت: طرح پایش و نظارت بر روند توزیع کودهای شیمیایی توسط کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و جلوگیری از قاچاق کود، مدیریت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی با نظارت مستمر بر فعالیت کارگزاران و مراکز عرضه نهاده های کشاورزی انجام می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید