Iranian Agriculture News Agency

۴۵ هزار تن نهاده کشاورزی در خراسان شمالی توزیع شد

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: ۴۵ هزار تن انواع نهاده‌های کشاورزی شامل دامی و کودهای شیمیایی بین بهره‌برداران این بخش از ابتدای امسال تاکنون در استان توزیع شده است.

۴۵ هزار تن نهاده کشاورزی در خراسان شمالی توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، جلیل رمضانی مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی اظهار داشت: از مجموع این میزان ۳۷ هزار و ۲۹۲ تن انواع نهاده دامی و حدود هفت هزار و ۷۰۰ تن انواع کود شیمیایی بوده است که بین کشاورزان و دامداران این استان توزیع شده است.

وی افزود: کودهای شیمیایی توزیع شده شامل کود اوره، انواع کود فسفاته، ریز مغذی، آلی و زیستی بوده است که از این میزان، مقدار هفت هزار تن مربوط به توزیع کود اوره است. 

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: امسال ۳۷ هزار و ۲۹۲ تن انواع نهاده های دامی توسط شبکه اتحادیه ها و تعاونی های تحت پوشش تعاون روستایی استان توزیع شده است.

رمضانی گفت: از این میزان، بیشترین رقم نهاده توزیع شده مربوط به کنسانتره به مقدار ۱۸ هزار تن و نهاده جو به مقدار ۱۲ هزار تن بوده است.

وی افزود: در سال جاری تلاش شده است تا از حداکثر ظرفیت شرکت های تعاونی روستایی، تولید و کشاورزی سطح استان برای خدمات رسانی به کشاورزان و بهره برداران حوزه دام استفاده شود.

 مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: مقدار نهاده توزیع شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال از رشد ۶۳ درصدی برخوردار است و این نهاده ها شامل انواع سبوس، جو، یونجه، ذرت علوفه ای و دانه ای، سویا، کاه و کلش وکنسانتره دامی است.

مهندس رمضانی گفت: همچنین شبکه تعاونی های روستایی استان، بیش از ۵۰ هزار لیتر انواع سموم شیمیایی را تامین و در بخش کشاورزی استان توزیع کرده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید