Iranian Agriculture News Agency

۹ هکتار از عرصه ملی خراسان شمالی، طی ۴ ماهه امسال در آتش سوخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از وقوع آتش سوزی در سطح 9 هکتار و 400 متر مربع از عرصه ملی خراسان شمالی طی چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

۹ هکتار از عرصه ملی خراسان شمالی، طی ۴ ماهه امسال در آتش سوخت

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، حسن وحید، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی افزود: طی چهار ماهه نخست امسال شش واقعه آتش سوزی در عرصه ملی استان در سطح 9 هکتار و 400 متر رخ داد که مساحت این آتش سوزی ها در سطوح دو هزار و 500 متر مربع تا سه هکتار بوده اند.

وی اضافه کرد: آخرین آتش سوزی در ارتفاعات در منطقه آلاداغ در پایان هفته گذشته رخ داد که در حدود سه هکتار از عرصه این منطقه در آتش سوخت.

وی گفت: در اتفاق آتش سوزی های چهار ماهه نخست امسال علوفه های مرتعی در آتش سوختند که عامل انسانی با برافروختن آتش در عرصه طبیعی خشک شده باعث بوجود آمدن این اتفاق شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی خاطر نشان کرد: در مدت مشابه سال گذشته نیز طی ماه های اردیبهشت، خرداد و تیر ماه 29 فقره آتش سوزی در سطح 149 هکتار از عرصه ملی استان رخ داد.

وی از کاهش قابل توجه سطح آتش سوزی در عرصه ملی استان طی چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ابراز خرسند کرد و یادآور شد: اعلام هشدارها به عموم مردم و گشت و پایش محیط بانان از عرصه در کاهش این اتفاق بسیار موثر بوده اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در ادامه عنوان کرد: در خراسان شمالی عرصه ملی به لحاظ استعداد آتش سوزی به سه پهنه تقسیم شده است که 20 درصد از عرصه ملی در پهنه بحرانی، 50 درصد از عرصه ملی در پهنه نیمه بحرانی و 30 درصد از عرصه ملی در پهنه خفیف قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: برای خاموش کردن آتش سوزی ها در عرصه بیش از 260 گروه همیار طبیعی با بیش از هزار و 600 نفر عضو شامل دهیاران، اعضای شورای روستاها، کوهنوردان، دامداران و موسسات مردم نهاد با این اداره کل در تعامل هستند و همیاری می کنند.

وحید تاکید کرد: با توجه به اینکه تعداد حضور گردشگران در عرصه های طبیعی استان به ویژه در نیمه نخست هر ساله بسیار زیاد شده است، در عین حال، گشت و پایش نیروهای محیط بان و قرق بان نیز برای حفاظت از عرصه های طبیعی استان به طور مستمر در حال انجام است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید