Iranian Agriculture News Agency

ارتقاء ماشین آلات کشاورزی خراسان شمالی در فصل درو

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال برای افزایش ضریب مکانیزاسیون ادوات کشاورزی ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید ۲۰۳ دستگاه انواع تراکتور، ۴ دستگاه کمباین و سایر ادوات کشاورزی و دنباله بند‌ها به متقاضیان اعطا می‌شود.

ارتقاء ماشین آلات کشاورزی خراسان شمالی در فصل درو

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، سید مجید بهشتی رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به افزایش قیمت‌ها گفت: برای خرید ادوات بیشتر به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار متمم نیاز داریم.

وی در مورد برداشت غلات نیز افزود: ۱۹۰ کمباین بومی در استان وجود دارد و هر ساله ۳۵۰ کمباین مهاجر از استان‌های گلستان، فارس و مازندران وارد استان می‌شدند، اما امسال به علت وجود خشکسالی و کاهش غلات نیازی به ورود کمباین‌های مهاجرنیست.

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تعرفه برداشت گندم توسط کمباین‌ها و دروگر‌ها توافقی است، اما قیمت پایه‌ای هم از سوی جهاد کشاورزی برای مواقعی که بین آنان اختلاف پیش می‌آید، تعیین شده است.

به گفته بهشتی، قیمت به ازای هر هکتاردیم کمباین معمولی ۳۵۰ هزار تومان، در مزارع آبی ۵۶۰ هزار تومان و کمباین‌های وارداتی ۸۰۰ هزارتومان و برداشت کلزا هم یک میلیون تومان است.

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای ارتقاء ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان اختصاص یافته و دو هزار دستگاه تراکتور، ۵۰ دستگاه کمباین و سه هزار دستگاه نیز ادوات خریداری و در اختیار بخش کشاورزی استان قرار گرفت.

بهشتی ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان را ۱.۹۸ عنوان کردو افزود: تلاش می‌شود تا در پایان سال ۱۴۰۰ ضریب مکانیزاسیون در استان را به دو اسب بخار برسانیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید