Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی تولید ۱۰ تن پیله کرم ابریشم در جاجرم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم گفت: تعداد ۳۵۰ جعبه تخم نوغان از ابتدای سال به نوغانداران تحویل شد و انتظار می رود ۱۰ تن پیله کرم ابریشم در یک دوره ۴۵ روزه تولید و به بازار عرضه شود.

پیش بینی تولید ۱۰ تن پیله کرم ابریشم در جاجرم

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، ابوالفضل عباسیان مدیر جهاد کشاورزی جاجرم  اظهار داشت: شهرستان جاجرم قدمت دیرینه ای در صنعت تولید نوغان در استان داشته و روستاهای کلاته ترکها، قلی، کرف و بعض از روستاهای سنخواست چندین سال است در این صنعت فعالیت دارند.

وی گفت: در دو سال گذشته از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، تعداد ۳۰ هزار اصله نهال توت خریداری و همچنین تعداد ۷۰ تلنبار کرم ابریشم برای متقاضیان ساخته شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم ادامه داد: مدیریت جهاد کشاورزی جهت ترویج نوغانداری تعدادی جعبه نوغان را در بخش شوقان و مرکزی توزیع کرد تا سایر افراد در این زمینه فعالیت داشته باشند.

مهندس ابوالفضل عباسیان ابراز داشت: در حال حاضر قیمت هرکیلو پیله کرم ابریشم درجه یک ۱۳۰ هزار تومان است اما یکی از مشکلات تولید و اشتغال این حرفه کمبود درختان توت نوغان است که لازم است باغداران در این زمینه نیز سرمایه گذاری کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید