Iranian Agriculture News Agency

۹۰۱ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در عرصه‌های کشاورزی استان خراسان شمالی در سال 99

مدیر امور اراضـی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پارسال ۹۰۱ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در عرصه‌های کشاورزی استان شناسایی شد که از این میزان تاکنون۳۳۳ مورد آن با حکم قضایی تخریب شده است.

 ۹۰۱ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در عرصه‌های کشاورزی استان خراسان شمالی در سال 99

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی،مهندس محمدباقر منتظری میزان سطح اراضی تخریب شده ساخت و سازهای غیرمجاز را در این بازه زمانی ۵۰۲ هکتار دانست که برچیده شدن آنها بر اساس ماده ۳ و ۱۰ قانون حفظ کاربری اجرا شد.

وی در ادامه وصول عوارض ماده ۲ قانون حفظ کاربری در این بازه زمانی را نیز هفت میلیارد و ۲۳۷ میلیون ریال عنوان کرد.

وی گفت: نظارت بر مجوزهای تغییر کاربری۲ هزار و ۲۱۳ مورد به مساحت ۲ هزار و ۷۰۲ نیز انجام شده است.

منتظری بر حفظ اراضی کشاورزی برای تولید تاکید کرد و افزود: خرید و فروش زمین ها با قطعات کوچک تر ممنوع و تخلف است اما این کار به صورت قول نامه ای انجام می شود که از دستگاه های نظارتی می خواهیم در این خصوص توجه بیشتری داشته باشند.

مدیر امور اراضـی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی  اظهار داشت: همچنین از قانون گذاران انتظار داریم که برای جلوگیری از کوچک شدن زمین های کشاورزی قوانین سخت گیرانه وضع کنند تا در آینده با چالش رو به رو نشویم.

وی گفت: یگان حفاظت این سازمان از روستاها و اراضی کشاورزی گشت زنی های دارد اما باید در جامعه فرهنگ سازی شود تا قشر تولید کننده و کشاورز زمین های خود را به افراد برای ایجاد اتراق های اسکان موقت نفروشند.

مدیر امور اراضـی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: مردم نیز باید به فکر تامین غذای آینده فرزندان خود باشند و نباید با فروش قطعات کوچک زمین های کشاورزی این اراضی را از گردونه تولید خارج کنیم.

مهندس منتظری افزود: تفکیک اراضی به قطعات خرد فی نفسه به ضرر کشاورزان است زیراکه ارتقای مکانیزاسیون در اراضی کشاورزی و کاهش هزینه‌های تولید و بهره وری مناسب نیاز به اراضی یکپارچه و با مساحت بالا است تا صرفه اقتصادی داشته باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید