Iranian Agriculture News Agency

بارش‌های اخیر حدود هشت هزار هکتار از کشتزارهای خراسان شمالی را جانی دوباره بخشید

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: بارش‌های اخیر حدود هشت هزار هکتار از کشتزارهای خراسان شمالی را جانی دوباره بخشید

بارش‌های اخیر حدود هشت هزار هکتار از کشتزارهای خراسان شمالی را جانی دوباره بخشید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی،  عبداله یوسفی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: به دلیل بارش باران چند روز اخیر و متعادل شدن آب و هوا دیمزارهای که تا حدودی از رشد مناسبی برخوردار بود به دانه نشسته است.

 وی پیش بینی کرد: در سال جاری ۲۹۷ هزار تن گندم از کشتزارهای استان محصول تولید شود که در صورت تحقق میزان تولید گندم ۱۰ درصد نسبت به سال زراعی گذشته افزایش خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز گفت: بارش‌های اردیبهشت ماه جاری حدود ۲۵ درصد از دیمزارهای خسارت دیده ناشی از کاهش نزولات جوی در فروردین ماه امسال را دوباره احیا کرد.

دکتر محمدجواد تشکری با بیان اینکه امسال کمبود بارش باران و تنش رطوبتی ۳۸ هزار هکتار از دیمزارهای استان را در معرض نابودی قرار داده بود اظهار داشت: بارش‌های اخیر حدود هشت هزار هکتار از کشتزارهای استان که در معرض نابودی قرار داشت، جانی دوباره بخشید.

وی افزود: از مجموع این سطح کشتزار، حدود ۳۶ هزار هکتار اراضی مربوط به گندم و مابقی نیز  دیمزار جو است که به علت کاهش بارندگی و خشکسالی در حال از بین رفتن بود.

 تشکری گفت: در سال زراعی جاری ۱۸۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان شمالی زیر کشت گندم و جو آبی و دیم قرار گرفت که ۱۱۸ هزار هکتار از این اراضی را دیمزارهای گندم و جو تشکیل می دهند.

وی دیمزارهای گندم استان را حدود ۹۸ هزار هکتار و  جو را حدود ۲۰ هزار هکتار اعلام کرد و اظهارداشت: میانگین برداشت گندم دیم در این استان یک تن و جو حدود ۹۰۰ کیلوگرم است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید