Iranian Agriculture News Agency

اولین جلسه کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی و ستاد بیمه در خراسان شمالی برگزار شد

اولین جلسه کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی و ستاد بیمه با حضور دکتر یوسفی رییس سازمان جهاد کشاورزی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی، معاون بهبود تولیدات گیاهی، معاون خدمات بیمه‌ای مدیریت شعب بانک کشاورزی، مدیران کل دستگاههای وابسته، مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها در سالن کشاورز سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی برگزار شد.

اولین جلسه کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی و ستاد بیمه در خراسان شمالی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، در این جلسه درخصوص عملکرد بند خ ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه و آثار و تبعات خشکسالی در تولیدات کشاورزی در سال جاری، سطح پوشش بیمه محصولات کشاوری استان و نظرات ارسالی از کارگروههای تخصصی و فنی و بخشودگی سود،کارمزد و جریمه وام های دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در این جلسه با اشاره به جذب 86 درصدی اعتبارات در عملکرد بند خ ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه در استان از ابتدای تصویب تا تاریخ 30 /12/99 ، وضعیت جذب منابع در استان را درسطح کشور قابل قبول عنوان کرد و افزود: برای جذب 14 درصد مابقی اعتبارات، شهرستانها بویژه شهرستانهای بجنورد، فاروج، گرمه و جاجرم ضمن بررسی مجدد پرونده ها با اعضای کارگروه و بانکهای عامل، گزارش در اسرع به سازمان اعلام گردد تا بهره بردارانی که مشمول این بند هستند بتوانند از این فرصت بهره لازم را ببرند.

یوسفی همچنین با اشاره عقب بودن بیمه محصولات کشاورزی نسبت به برنامه ابلاغ شده افزود: باید باتوجه به بروز هر ساله حوادث غیرمترقبه در استان نظیر سرما، سیل، تگرگ و خشکسالی باید نسبت به بیمه محصولات کشاورزی  توجه ویژه ای شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز که بحث خشکسالی در استان مطرح است باید کشاورزان نسبت به بیمه محصولات خود ترغیب شوند تا خسارت های ناشی از خشکسالی تا حدودی جبران شود.  

یوسفی تاکید نمود تا در گسترش فرهنگ بیمه و ترغیب کشاورزان به پوشش بیمه ای محصولات کشاورزی، اهتمام جدی شود و اگر عواملی که سبب شده کشاورزان علاقه‌ای به بیمه محصولات خود نداشته باشند برطرف گردد می‌تواند در بازسازی اعتماد و جذب کشاورزان به این صندوق که اصلی ترین هدفش حمایت از آنان در مقابله با زیان ناشی از حوادث و بلایای طبیعی است تاثیر فراوانی بگذارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید