Iranian Agriculture News Agency

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی:

شناسایی12 کانون ملخ مراکشی در خراسان شمالی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی گفت : ۱۲ کانون ملخ بومی از نوع مراکشی در ارتفاعات و عرصه های منابع طبیعی در این استان شناسایی شد.

شناسایی12  کانون ملخ مراکشی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمد رضایی افزود : ملخ هایی که در ارتفاعات و عرصه های منابع طبیعی در روزهای اخیر مشاهده شد از نوع بومی و مراکشی محسوب می شوند که سالانه چندین روستا را درگیری می کنند، و در سال جاری به دلیل خشکسالی و فقر مراتع احتمال ریزش بیشتر ملخ در استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: در فصل زراعی جاری کانون های ملخ در شهرستان های اسفراین؛ بجنورد ، راز و جرگلان، شیروان، فاروج و گرمه به شکل پوره ملخ  شناسایی شد  و برای موفقیت در مبارزه با این آفات باید پوره ها به شکل نرم برسند.

وی پیش بینی کرد که در صورت بارش باران و تحریک کسپول احتمال باز شدن تخم ملخ ها وجود دارد و با این رخداد باید نگران هجوم این آفات در مزارع کشاورزی باشیم.

مدیر حفظ نبابات جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی اظهارداشت : در سال جاری حدود هشت تا ۱۰ هزار هکتار اراضی در معرض خطر هجوم ملخ در سطح شهرستان های استان شناسایی شد که طبق برنامه زمانبندی مبارزه از فروردین تا شهریورماه از  طریق سمپاشی انجام می شود.

رضایی خاطرنشان کرد : با توجه به این که ملخ ها  زمستان گذرانی در ارتفاعات دارند، از اوایل اسفندماه فعالیت خود را به نوعی در ارتفاعات شروع می کنند و به دلیل سخت گذر بودن تردد در مناطق ارتفاعی استان، مبارزه با آفات ملخ نیز با کندی  انجام می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی  مبارزه با آفات ملخ را بر عهده بخش دولتی اعلان کرد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید