Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی:

کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی آغاز شد

کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی از مناطق قشلاقی شهرستان مراوه‌تپه به ییلاقات و چراگاه‌های کوهستانی این استان از اواخر هفته گذشته با تاخیر حدود ۲۰ روزه آغاز شده است.

کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی علت تاخیر کوچ عشایر از استان گلستان به این خطه را سرمای بهاره  و بارش برف اواخر اسفندماه در مناطق ییلاقی خراسان شمالی عنوان کرد.

محمدرضا قلی پور با بیان اینکه حدود پنج هزار خانوار عشایری استان کوچ رو هستند، گفت: به عشایر توصیه شده است که کوچ را به علت شیوع ویروس کرونا با خودرو انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه ابتلا به ویروس کرونا در میان عشایر استان بسیار کم و به تعداد انگشتان دست می رسد، گفت: با توجه به اینکه بیشتر شهرستان های مسیر کوچ عشایر در استان وضعیت کرونایی قرمز دارند، از عشایر خواسته شده با روستاییان کمتر ارتباط داشته باشند.

وی افزود: در قالب طرح شهید سلیمانی، سلامت عشایر رصد می شود و به این قشر توصیه شده اگر بیماری زمینه ای دارند یا مشکوک به کرونا هستند مراکز بهداشت و یا ادارات امور عشایری را در جریان وضعیت خود قرار دهند تا خدمات لازم داده شود.

قلی پور با بیان اینکه تمهیدات لازم برای کوچ ایمن عشایر انجام شده است گفت: برای تامین ایمنی کوچ عشایر، هماهنگی های لازم با نیروی انتظامی و پلیس راه انجام شده است و نیروهای این اداره کل نیز در مسیر کوچ مستقر هستند.

مدیرکل اداره عشایر خراسان شمالی اظهار داشت: کوچ عشایر خراسان شمالی به روش سنتی ۴۵ روز به طول می‌انجامد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید