Iranian Agriculture News Agency

مزارع رها شده تهدیدی برای افزایش جمعیت آفت سن گندم در خراسان شمالی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تاکید کرد: مزارع رها شده تهدیدی برای افزایش جمعیت آفت سن گندم در مزارع این استان است.

مزارع رها شده تهدیدی برای افزایش جمعیت آفت سن گندم در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمد رضایی با تاکید بر اینکه کشاورزان مبارزه علیه این آفت را در مزارع خود انجام دهند، گفت: طی سال گذشته ۴۰ درصد کاهش بارندگی در این استان وجود داشت که این امر موجب شده تا گندم ها از نظر رشد ضعیف تر باشند، در نتیجه در مقابل آفت نیز ضعیف تر هستند.

وی افزود: با توجه به مشکل پیش آمده دغدغه ما مزارع رها شده از سوی کشاورزان هستند که در آنجا هیچ مبارزه ای نیز انجام نمی شود و همین امر موجب می شود تا آفت سن گندم که امسال نسبت به سال های گذشته نیز چاق تر شده به راحتی تغذیه کنند و سایر مزارع را تحت تاثیر قرار دهند.

مهندس رضایی ادامه داد: پیش بینی می کنیم طی امسال ۲۰ هزار هکتار از مزارع برای امر مبارزه نیازمند حمایت دولت باشد که در سال های گذشته این سطح دو تا شش هزار هکتار بوده است.

وی تصریح کرد: برای ۲۰ هزار هکتار پیش بینی شده نیازمند ۲۰ تن سم هستیم که به اعتبار ۱.۶ میلیارد تومان نیاز است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این اعتبار باید از سوی سازمان برنامه بودجه اختصاص یابد، گفت: میزان اختصاص اعتبارات در سال مالی جاری ۴۰ درصد بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: باید این حمایت ها برای زمان پیش گیری صورت گیرد چراکه اگر در زمان مادر مبارزه نشود و مبارزه به مرحله پورگی برسد کار خیلی سخت تر خواهد شد و در این صورت مزارع بیشتری درگیر می شود و باید اعتبار بیشتری را نیز هزینه کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید