Iranian Agriculture News Agency

سطح مبارزه با آفت سن مادری در خراسان شمالی به 4 هزار و 500 هکتار رسید

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سطح مبارزه با آفت سن مادری در خراسان شمالی به 4 هزار و 500 هکتار رسید.

سطح مبارزه با آفت سن مادری در خراسان شمالی به 4 هزار و 500 هکتار رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمد رضایی افزود: بیش از 190 هزار هکتار از کشت­زارهای استان زیر کشت گندم و جو قرار گرفته است که توسط کلیه کارشناسان شبکه مراقبت شهرستان­ها و مراکز جهاد کشاورزی بصورت مستمر مورد پایش و بازدید قرار می­گیرد و در مزارعی که آفت سن به نرم مبارزه رسیده باشد سریعاً اطلاع رسانی جهت مبارزه انجام می­شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در سطح 4 هزار و 500 هکتار مبارزه با سن در مرحله مادری در شهرستان­های اسفراین ، بجنورد ،جاجرم ،راز و جرگلان ،شیروان ،فاروج  و مانه و سملقان انجام یافته است.

رضایی اضافه کرد: هم اکنون مبارزه به مرحله سن مادری در شهرستانهای گرم استان(اسفراین، جاجرم و مانه و سملقان) رو به اتمام بوده اما در مناطق معتدل و خنک، مبارزه همچنان تداوم دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سن از آفات پرخطر برای محصول راهبردی گندم محسوب می­شود که در صورت عدم مبارزه و کنترل آفت ، خسارات جبران ناپذیری به کشاورزان وارد خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید