Iranian Agriculture News Agency

نشست خبری مشترک سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با موضوع تنظیم بازار مرغ

نشست خبری مشترک سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی پیرامون بحث تنظیم بازار مرغ از تامین تا توزیع با حضور دکتر یوسفی رییس سازمان جهاد کشاورزی و حاجی بگلو رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مهندس محمد زاده معاون بهبود تولیدات دامی و داود زاده معاون صنعت، معدن و تجارت با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه راس ساعت ۱۱ صبح در محل سالن کشاورز سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

نشست خبری مشترک سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با موضوع تنظیم بازار مرغ

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبداله یوسفی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در این جلسه با اشاره به افزایش میزان تولید گوشت مرغ در استان گفت: تولید گوشت مرغ استان در سال گذشته ۲۳ هزار تن بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ بیش از ۲ برابر افزایش یافته است که این روند امسال هم ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مرغداری های استان شامل پرورش مرغ گوشتی، تخمگذار، مرغ مادر، مرغ اجداد، شتر مرغ، بوقلمون، جوجه کشی و سایر ماکیان است.

وی با بیان از ۱۰۱ واحد مرغداری استان ۸۸ واحد فعال و ۱۳ واحد غیر فعال هستند، گفت: چهار واحد از واحد های غیر فعال در دو هفته آینده به چرخه تولید بر می‌گردند و بقیه نیز بررسی مشکلات و رفع موانع  آنهاد در دستور کار است.

دکتر یوسفی با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای خودکفایی استان در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ فراهم شده است، افزود: مجوزهایی برای ایجاد واحدهای مرغ گوشتی و تخم‌گذار صادر کرده ایم که با راه اندازی آنها حتی بیش از نیاز تولید خواهیم داشت و صدور مجوز واحد پرورش ۳۷۰ هزار قطعه ای مرغ مادر گوشتی، ۸۰ هزار قطعه ای مرغ مادر تخم گذار و یک میلیون قطعه ای مرغ تخمگذار از آن جمله است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی همچنین بیان کرد: تولید هزار و ۶۰۸ تن مرغ در مرغداری‌های این استان برای تامین و توزیع گوشت مرغ مورد نیاز مردم استان در ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی شده است.

دکتر عبداله یوسفی با اشاره به تصمیم جدید قرارگاه ساماندهی مرغ در کشور به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال ۹۹ تعداد ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار جوجه ریزی و پرورش مرغ در مرغداری های استان انجام شد و امسال نیز این روند با قوت ادامه دارد.

وی گفت: تصمیم جدید قرارگاه ساماندهی مرغ در افرایش و تعیین قیمت هر کیلوگرم ۲۴۹ هزار ریال برای مصرف کنندگان در همه مرغ فروشی های کشور سبب آرامش بازار مرغ شده و به همین دلیل روز گذشته هیچ گونه صفی در استان برای تهیه مرغ نبود و حتی در برخی موارد مرغ کشتار روز برای توزیع در مرغ فروشی های استان متقاضی نداشته است.

دکتر یوسفی خاطرنشان کرد: این تصمیم قرارگاه ساماندهی مرغ هم سبب آرام شدن بازار مرغ شده و رضایت تولید کننده و مصرف کننده در پی داشته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید