Iranian Agriculture News Agency

سرما ۲۶ میلیارد تومان به کشاورزان جاجرمی خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم گفت: در پایان سال گذشته کشاورزان جاجرمی به علت سرمازدگی 26 میلیارد تومان خسارت متحمل شدند

سرما ۲۶ میلیارد تومان به کشاورزان جاجرمی خسارت زد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، ابوالفضل عباسیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم ، با بیان اینکه ۲۶ میلیارد تومان خسارت ناشی از سرما به باغداران در پایان سال۹۹ وارد شده است،اظهارکرد: یکی از دغدغه های باغداران شهرستان جاجرم خسارت ناشی از سرما در زمان گلدهی باغات هسته دار است.

عباسیان افزود: هر ساله با توجه به گرم شدن هوا در پایان سال بنا به شرایط منطقه کویری جاجرم بسیاری از باغهای بادام ،زردآلو و سایر درختان هسته دار خواب زمستانه خود را به اتمام رسانده و شروع به گلدهی می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به تغییرات در شرایط آب وهوایی با ریزش سرما متاسفانه به علت حساسیت بالا در زمان گلدهی بسیاری از درختان دچار سرما می شود و  باغداران محصول یکساله خود را که برای آن هزینه و زحمت زیادی کشیده اند از دست می دهند که این امر باعث  دلسردی باغداران شده است .

مهندس عباسیان خاطرنشان کرد: باغداران محصول خود را بیمه کرده و یا از سایر توصیه های کارشناسی از جمله استفاده از کود های پتاسه و ... جهت افزایش مقاومت در سالهای بعد استفاده کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید