Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبر داد:

تولید یک هزار و ۶۰۸ تن مرغ برای ماه رمضان در خراسان شمالی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تولید هزار و ۶۰۸ تن مرغ در مرغداری‌های این استان برای تامین و توزیع گوشت مرغ مورد نیاز مردم استان در ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی شده است.

تولید یک هزار و ۶۰۸ تن مرغ برای ماه رمضان در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی،  عبداله یوسفی با اشاره به تصمیم جدید قرارگاه ساماندهی مرغ در کشور به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال ۹۹ تعداد ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار جوجه ریزی و پرورش مرغ در مرغداری های استان انجام شد و امسال نیز این روند با قوت ادامه دارد.

وی گفت: تصمیم جدید قرارگاه ساماندهی مرغ در افرایش و تعیین قیمت هر کیلوگرم ۲۴۹ هزار ریال برای مصرف کنندگان در همه مرغ فروشی های کشور سبب آرامش بازار مرغ شده و به همین دلیل روز گذشته هیچ گونه صفی در استان برای تهیه مرغ نبود و حتی در برخی موارد مرغ کشتار روز برای توزیع در مرغ فروشی های استان متقاضی نداشته است.

یوسفی خاطرنشان کرد: این تصمیم قرارگاه ساماندهی مرغ هم سبب آرام شدن بازار مرغ شده و رضایت تولید کننده و مصرف کننده در پی داشته است.

وی با بیان از ۱۰۱ واحد مرغداری استان ۸۸ واحد فعال و ۱۳ واحد غیر فعال هستند، گفت: چهار واحد از واحد های غیر فعال در دو هفته آینده به چرخه تولید بر می‌گردند و بقیه نیز بررسی مشکلات و رفع موانع  آنهاد در دستور کار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید