Iranian Agriculture News Agency

از سال 92 تاکنون:

یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پایداری اشتغال خانوارهای عشایری خراسان شمالی پرداخت شده است

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: از سال ۹۲ تاکنون، هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پایداری اشتغال خانوارهای عشایری خراسان شمالی پرداخت شده است.

یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پایداری اشتغال خانوارهای عشایری خراسان شمالی پرداخت شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمدرضا قلی پور افزود: همچنین در این بازه زمانی هزار و ۷۰۰ شغل برای جوانان و خانوارهای عشایری این استان ، در زمینه دامپروری، صنایع دستی و گیاهان دارویی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر ایجاد شغل تولیدات عشایری نیز در این مدت افزایش یافته است افزود: حتی برای فروش محصولات عشایری این استان فضاهایی را فراهم کرده ایم تا به صورت مستقیم تولیدات خود را به فروش برسانند.

وی افزود: بیشتر خانوارها در اتحادیه ها و شرکت های عشایری این استان عضو هستند و می توانند محصولات خود  را برای فروش عرضه کنند.

قلی پور بر ایجاد بازارچه فروش محصولات عشایری نیز تاکید کرد و اظهار داشت: در این خصوص نیز با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و بخش خصوصی رایزنی هایی داشته ایم تا به حوزه ایجاد بازارچه فروش این قشر نیز ورود پیدا کنند.

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی  با بیان اینکه بخش زیادی از تولیدات عشایری از جمله صنایع دستی توسط بانوان تولید می شود افزود: در این زمینه نیز ۲۳ صندوق خرد زنان در سطح استان تشکیل شده است که علاوه بر دریافت تسهیلات ارزان قیمت زمینه برای فروش محصولات آنان نیز فراهم شده است.

وی افزود: ارائه تسهیلات ارزان قیمت به عشایر برای اشتغالزایی بخشی از مشکلات بیکاری زنان و جوانان عشایر را حل کرده و سبب تقویت درآمدزایی خانوارهای عشایری این خطه شده است.

وی گفت: بیشتر تسهیلات از محل طرح اشتغال روستایی و عشایری بوده است که گامی بلند در راستای توسعه پایدار بوده است که به اهداف خود در کاهش نرخ بیکاری و ایجاد رونق اقتصادی دست یافته است.

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: ارایه تسهیلات ارزان قیمت در حوزه ایجاد اشتغال باعث شد برخی از خانوارها و به خصوص جوانانی که به روستاها و شهرهای همجوار مهاجرت کرده بودند به مناطق عشایری بازگردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید