Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبر داد:

۶۲ هزار تن به ظرفیت فراوری محصولات کشاورزی استان افزوده شده است

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۶۲ هزار تن به ظرفیت فراوری محصولات کشاورزی استان از سال ۹۲ تاکنون افزوده شده است که به تبع آن ۶ هزار و ۲۰۰ تن ضایعات این بخش نیز کاهش یافته است.

۶۲ هزار تن به ظرفیت فراوری محصولات کشاورزی استان افزوده شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبدالله یوسفی افزود: همچنین در این مدت مقدار چهار میلیون دلار صادرات محصولات کشاورزی فراوری شده شامل رب و زعفران داشته ایم.

وی افزود: از سال ۹۲ تاکنون مجوز ۱۵۶ فقره واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی صادر شده است که از مجموع این تعداد ۱۱۲ مورد جواز تاسیس و موافقت اصولی گرفته شده است.

وی اظها داشت: در نهایت از سال ۹۲ تاکنون ۴۴ مورد پروانه بهره برداری دریافت کردند که میزان سرمایه گذاری این طرح ها ۵۸۲ میلیارد ریال است و همچنین ظرفیت فراوری این واحد ها ۹۴ هزار تن است.

یوسفی افزود: این واحد ها در زمینه های مختلف از جمله پرورش دام و طیور، صنایع بسته بندی بود که برای ۵۱۷ نفر اشتغال ایجاد کرد.

وی شمار کنونی صنایع تبدیلی و تکمیلی استان را ۹۱ واحد عنوان کرد و گفت: ظرفیت تولیدی این واحدها ۸۴۰ هزار تن است که برای هزار و ۱۶۶ نفر نیز اشتغال ایجاد شده است.

یوسفی در خصوص صدور جواز تاسیس صنایع تبدیلی و تکمیلی استان نیز اظهار داشت: تعداد ۴۴۶ فقره جواز تاکنون در این استان به ارزش ۶ هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری صادر شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید