Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

روزانه ۴۰ تا ۴۵ تن گوشت مرغ در مرغداری‌های استان تولید و روانه بازار می‌شود

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: روزانه ۴۰ تا ۴۵ تن گوشت مرغ در مرغداری های استان تولید و روانه بازار می شود که این میزان به اندازه مصرف استان است.

روزانه ۴۰ تا ۴۵ تن گوشت مرغ در مرغداری‌های استان تولید و روانه بازار می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، علیرضا صادق افزود: هم اینک جوجه ریزی واحد های مرغداری در استان مدیریت می شود و علاوه بر تامین گوشت مورد نیاز استان حتی در آذرماه ۱۱۳ تن گوشت مازاد بر نیاز به سایر استان ها نیز حمل شد.

وی افزود: با وجود اینکه در واحدهای مرغ داری در اواخر مشکلاتی ایجاد شد و بعضا درگیر بیماری نیز شدند اما در ۱۶۰ روز گذشته گوشت مرغ نیاز این خطه از واحدهای داخلی تولید شده است.

مهندس صادق افزود: گوشت مرغ تولیدی استان از اول اسفند به ازای هر کیلوگرم ۲۱۸ هزار ریال به فروش می رسد، پیش از این، این قیمت ۲۰۴ هزار ریال بود اما قیمت گوشت مرغ در استان های همجوار بالاتر از این میزان است.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: گوشت مرغ مصرفی سالانه استان ۲۸ هزار تن است که در این استان ۲۲ هزار تن تولید و مابقی از سایر استان‌ها تامین می‌شود اما در این اواخر جوجه ریزی را مدیریت کرده ایم و نیاز را پاسخگو است.

وی با بیان اینکه زیر ساخت ها را برای خودکفایی گوشت مرغ و تخم مرغ در استان فراهم کرده ایم افزود: مجوزهایی برای ایجاد واحدهای مرغ گوشتی و تخمگذار صادر کرده ایم که با راه اندازی آنان حتی بیش از نیاز تولید خواهیم داشت.

مهندس صادق گفت: مجوز ۳۷۰ هزار قطعه ای مرغ مادر گوشتی، ۸۰ هزار قطعه ای مرغ مادر تخم گذار و یک میلیون قطعه ای مرغ تخمگذار از جمله طرح ها است.

وی تعداد واحدهای مرغ گوشتی در استان را ۱۰۱ واحد دانست و افزود: این واحدها سالانه بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ تولید می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید