Iranian Agriculture News Agency

تامین اعتبار برای آبیاری مهمترین چالش توسعه اراضی جنگلی در خراسان شمالی

رییس اداره برنامه ریزی ، بودجه و هماهنگی طرح ها اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان شمالی ، تامین اعتبار لازم برای آبیاری را مهمترین چالش توسعه اراضی جنگلی در این استان بیان کرد.

تامین اعتبار برای آبیاری مهمترین چالش توسعه اراضی جنگلی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مهدی قدیمی با اشاره به اینکه این اداره کل برای توسعه جنگل های استان نهال کاری را با شروع فصل پاییز انجام می دهد، گفت: بعد از غرس نهال تا سه سال ، آبیاری و نگهداری آن ها بر عهده این اداره کل است.

وی افزود: اما این اداره کل برای تامین آب مورد نیاز این نهال ها، باید آب را خریداری کند که با مشکل تامین اعتبار خرید آب مواجه است  و این چالش در شهرستان راز و جرگلان بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه نمی توان از پساب های تصفیه شده برای آبیاری این درختان غیرمثمر استفاده کرد، گفت: برای اجرای طرح های جنگل کاری و آبیاری آن ها نمی توان از پساب استفاده کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح زراعت چوب افزود: برای اجرای این طرح می توان از پساب استفاده کرد اما هنوز آن هم به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: به تازگی موفق شده ایم مجوز اجرای طرح زارعت چوب با نهال درخت صنوبر را در شهرستان بجنورد انجام دهیم که آب مورد نیاز توسط پساب تامین می شود و در سطح 500 تا 560 هکتار به مرحله اجرا درخواهد آمد.

مدیر جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی بیان کرد: اما هنوز اجرای طرح زارعت چوب در اراضی ملی در شهرستان های اسفراین و شیروان به نتیجه نرسیده است چراکه باید پساب مورد نیاز تامین شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید