Iranian Agriculture News Agency

اختصاص ۳۵ میلیارد ریال برای تکمیل زنجیره کشاورزی خراسان شمالی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی میزان تسهیلات ارزان‌قیمت اختصاصی برای تکمیل زنجیره‌ کشاورزی استان را ۳۵ میلیارد ریال عنوان و ابراز کرد: این رقم در هفت محور شامل تکمیل زنجیره گوشت قرمز و سفید، تولید انگور و اجرای طرح فراز، گلخانه ها، نوغانداری، زعفران، کشاورزی قراردادی، تکمیل طرح های نیمه تمام و تکمیل طرح های جهش تولید اختصاص یافته است.

اختصاص ۳۵ میلیارد ریال برای تکمیل زنجیره کشاورزی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا دراستان خراسان شمالی، عبداله یوسفی بر لزوم گسترش طرح های کشاورزی قراردادی در استان تاکید کرد و افزود: کشاورزان هر ساله در اوج برداشت محصول، دغدغه فروش آنرا دارند که این موضوع باید به نوعی ساماندهی شود و کشاورزی قراردادی بهترین گزینه برای حل این مشکل است.

وی گفت: برای نخستین بار در استان در سال گذشته کشت قراردادی داشتیم که با هزار و ۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت پنبه تجربه خوبی بود.

وی افزود: برای سال زراعی آینده کشت پنج هزار هکتار پنبه به صورت قراردادی پیش بینی شده و علاوه بر پنبه، برای کشت دانه های روغنی از جمله آفتابگردان و کنجد نیز به صورت قراردادی نیز برنامه ریزی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیاز روزانه مرغ استان را ۳۵ هزار تن عنوان کرد و گفت: در استان به اندازه کافی جوجه ریزی انجام می شود و به تدریج وارد بازار خواهد شد.

یوسفی افزود: در هر هفته در مرغداری های استان ۲۱۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام می شود اما در برخی روزها مشکلاتی در این بخش ایجاد می شود.

وی اظهار داشت: نهاده مورد نیاز مرغداری های استان در اختیار آنان قرار گرفته که آنان نیز باید در مقابل تولیدات خود را در استان توزیع کنند.

یوسفی خاطرنشان کرد: مرغداری ها در زمان گرانی مرغ، تولیدات خود را در استان کشتار و در اختیار اصناف قرار می دهند اما زمانی که قیمت مرغ در کشور پایین می آید اصناف با چند درصد پایین تر از سایر استان ها مرغ تامین می کنند که این امر موجب گلایه مرغداران شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید