Iranian Agriculture News Agency

۱۰هزار و ۱۰۶میلیارد ریال خسارت کشاورزان خراسان شمالی جبران نشد

رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: خسارت ۱۰هزار و ۱۰۶میلیارد ریالی کشاورزان در سال۹۹ جبران نشد.

۱۰هزار و ۱۰۶میلیارد ریال خسارت کشاورزان خراسان شمالی جبران نشد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبدالحسین نامور با بیان این که کشاورزان استان برای جبران خسارت حوادث طبیعی منتظر انجام تعهدات دولت هستند افزود: مجموع خسارت‌های بخش کشاورزی در سال۹۹ که ناشی از سرمازدگی، سیل، تگرگ و توفان بود، جبران نشد و فقط کشاورزانی که محصولات شان زیر پوشش بیمه است، می‌توانند خسارت دریافت کنند.

نامور با بیان این که ۸۳ درصد خسارت‌ها مربوط به سرمازدگی است، اظهار کرد: مجموع این خسارت‌ها در زیر بخش‌های زراعت، باغبانی، تأسیسات امور زیربنایی، دام و طیور و آبزیان بود که بخش باغبانی بیشترین خسارت را دیده است.

وی خاطرنشان کرد : برای حمایت از کشاورزان در زمان بروز حوادث و خسارت‌های ناشی از آن، همواره بر پوشش بیمه‌ای تأکید شده است و امسال هم غرامت‌های بیمه‌ای فقط به بهره بردارانی که محصولات شان را بیمه کرده بودند، تعلق می‌گیرد.

نامور اظهار داشت: سال گذشته با توجه به شرایط حمایتی پیش آمده، مجوز‌هایی داده شد که جبران خسارت شود، اما پس از آن به غیر از محصولات دارای بیمه، خسارتی جبران نشد.

وی گفت: بر اساس بند «خ» ماده ۳۳ برنامه ششم قانون توسعه، وام بهره برداران در این بخش تا ۳سال امهال و سود و جرایم شان بخشیده شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید