Iranian Agriculture News Agency

ناتوانی در تامین سرمایه در گردش عامل رکود فعالیت صنایع حوزه کشاروزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به ارزیابی صورت گرفته، مهمترین دلیل رکود فعالیت صنایع حوزه کشاروزی ناتوانی آنان در تامین سرمایه در گردش شناخته شده است.

 ناتوانی در تامین سرمایه در گردش عامل رکود فعالیت صنایع حوزه کشاروزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبداله یوسفی افزود: ۳۳ واحد صنعتی دچار رکود در استان به منظور کمک به راه‌اندازی مجدد و برخورداری از اعتبارات جهش تولید به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی اضافه کرد: در بخش کشاورزی استان خراسان شمالی هزار و ۱۰۰ طرح صنعتی وجود دارد که اکنون ۲۲۰ طرح از این تعداد راکد بوده و یا در وضعیت نیمه‌فعال هستند.

وی اعتبار درخواستی برای فعال سازی ۳۳ طرح راکد استان را ۴۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: قرار است ۵۰ میلیارد ریال از این رقم به صورت یارانه چهار درصدی به متقاضیان پرداخت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در سال جاری به منظور تحقق جهش تولید، پرونده هزار و ۲۰ طرح به ارزش ۱۷ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات از بانک کشاورزی، پست بانک و توسعه تعاون ارسال شده که از آن میان ۱۳۷ طرح با ۵۸۰ میلیارد ریال منجر به پرداخت اعتبار شده است.

دکتر یوسفی گفت: همچنین ۳۷۵ طرح به مبلغ هشت میلیارد و ۷۹۰ میلیارد ریال به دلایل مختلف از جمله نبود وثیقه برگشت خورده است.

وی اظهار داشت: از مجموع این طرح ها ۵۸ طرح با هشت هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال در حال تکمیل پرونده است که تلاش می کنیم در مدت یکسال تسهیلات آنان را پرداخت کنیم.

وی افزود: همچنین ۶۱ طرح صنعتی راکد و نیمه فعال را به کارگروه های مختلف معرفی کرده ایم تا مشکلات آنان برطرف شود که تاکنون ۱۵ طرح رفع مشکل شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید