Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت دهه مبارک فجر:

کلنگ‌زنی ۴۵ پروژه کشاورزی در خراسان شمالی

نشست خبری دکتر یوسفی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اصحاب رسانه صبح امروز 99/11/12 با هدف پاسخگویی و اطلاع رسانی شفاف از اقدامات و فعالیت های جهاد کشاورزی به مناسبت چهلمین و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شد.

کلنگ‌زنی  ۴۵ پروژه کشاورزی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبداله یوسفی در این نشست گفت: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر ۴۵ پروژه کشاورزی با صرف بیش از هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال اعتبار و آورده بخش خصوصی در استان افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: از مجموع این میزان اعتبار ۸۶۱ میلیارد و ۶۲۸ میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و ۴۹۱ میلیارد و ۴۷۷ میلیون ریال آورده بخش خصوصی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح ها برای هزار و ۳۸ نفر شغل ایجاد می شود و همچنین پنج هزار و ۵۲۳ خانوار از آن بهره مند خواهند شد.

وی اظهار داشت: از مجموع این طرح ها، پنج طرح آماده کلنگ زنی است که برای اجرایی شدن این طرح ها نیز ۷۹۵ میلیارد ریال اعتبار پیش بیینی شده است، از مجموع این اعتبارات ۵۱۰ میلیارد ریال از محل منابع دولتی و ۲۸۵ میلیارد ریال آورده بخش خصوصی است که منجر به اشتغال ۲۵۰ نفر و هزار و ۱۶۵  خانوار جمعیت بهره بردار می شود.

دکتر یوسفی پروژه های شاخص را شامل سامانه های آبیای نوین دانست و گفت: ۱۵ پروژه آبیاری نوین تجمیعی به مساحت۴۵۱.۴۷ هکتار در سطح استان اجرایی شده است که ۳۶۴ خانوار از مجموع این طرح ها بهره برداری خواهند کرد.

وی افزود: طرح شبکه فرعی آبیاری و زهشکی پایاب سد چری در سطح ۷۰۲ هکتار در شهرستان فاروج،  شبکه فرعی آبیاری و زهشکی پایاب سد چندیر در سطح ۳۴۵ هکتار در راز وجرگلان،  طرح شبکه فرعی آبیاری و زهشکی پایاب سد غلامان در سطح ۵۱۰ هکتار در راز و جرگلان،  ۲ طرح پرورش مرغ ۹۰ هزار قطعه ای در شیروان،  پرورش ماهی ۲۵ تن در سال  مانه و سملقان و بسته بندی عسل ۳۰۰ تن در سال در شهرستان اسفراین از جمله طرح های مهم است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید