Iranian Agriculture News Agency

120 طرح گلخانه‌ای در خراسان شمالی به بانک‌های عامل معرفی شدند

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان از ابتدای سال جاری تاکنون تقاضای سرمایه گذاری 120 طرح گلخانه ای به مساحت 44 هکتار را به بانک های عامل معرفی کرده است تا تسهیلات به این سرمایه گذاران متقاضی اعطا شود.

120 طرح گلخانه‌ای در خراسان شمالی به بانک‌های عامل معرفی شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمدعلی شریکیان گفت: از مجموع 120 طرح، 10 طرح به مساحت 6.7 هکتار مربوط به ایجاد فضای گلخانه ای در مجتمع های گلخانه ای استان بوده است.

وی افزود: تاکنون در مجموع فقط 11 طرح به مساحت 2.6 هکتار به عقد قرارداد میان بانک عامل و سرمایه گذار منجر شده است.

شریکیان، مسئله ارائه ضمانت به بانک ها را علت تاخیر در اعطای تسهیلات به طرح های معرفی شده عنوان کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان برای حل این موضوع با بانک های عامل گفت و گو کرد تا بانک های عامل سازه گلخانه ای و یا زمینی که باید در آن گلخانه احداث شود به عنوان تضمین بپذیرند.

وی گفت: سرانجام، بانک های عامل موافقت کردند که زمین گلخانه دارای سند یا قول نامه را به عنوان تضمین بانکی بپذیرند.

وی درباره وضعیت ایجاد واحدهای گلخانه ای در سه شهرک گلخانه ای استان نیز اظهار کرد: از مساحت 115 هکتاری مجتمع گلخانه ای امام رضا در شهرستان مانه و سملقان تا به کنون 60 قطعه از این مجتمع به واحد گلخانه ای تبدیل شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: در فاز سوم این مجتمع، 25 قطعه به مساحت 15 هکتار در حال ساخت است.

وی به مجتمع گلخانه ای 100 هکتاری منطقه دوین در شهرستان شیروان نیز اشاره و عنوان کرد: سرمایه گذار این مجتمع برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده است.

وی افزود: هنوز این سرمایه گذار منتظر دریافت تسهیلات است که در صورت اعطای تسهیلات، ایجاد سالن های گلخانه ای در 20 هکتار از این مجتمع آغاز خواهد شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به مجتمع گلخانه ای 50 هکتاری ساریگل در شهرستان اسفراین نیز گفت: این مجتمع قطب صنعت گلخانه داری استان است که در حال حاضر تامین زیرساخت های آن در دست اجرا است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید