Iranian Agriculture News Agency

خراسان شمالی در شاخص بیمه‌شدگان فعال صندوق اجتماعی پنجم کشور است

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: این استان با ۶۰ هزار عضو این صندوق، در شاخص بیمه‌شدگان فعال رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.

خراسان شمالی در شاخص بیمه‌شدگان فعال صندوق اجتماعی پنجم کشور است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمدرضا غلام‌زاده افزود: از مجموع ۶۰ هزار بیمه شده این استان اکنون ۴۰ هزار و ۶۲۶ نفر در حال پرداخت حق بیمه خود هستند که میانگین این شاخص در کشور کم است.

وی افزود: آمار بیمه‌شدگان امسال از بهبود و ارتقای فرهنگ بیمه در بین کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی حکایت دارد و البته باید در زمینه فرهنگ‌سازی و ترغیب این قشر به بیمه اجتماعی بیش از پیش تلاش شود.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: بر اساس آمار ارایه شده صندوق مرکزی، این استان با پوشش ۳۲ درصدی جامعه هدف، در این شاخص ۱۱ درصد از میانگین کشوری آن جلوتر است.

غلام‌زاده اظهار داشت: ۱۷۹ هزار نفر از هم استانی های ما مشمول استفاده از مزایای صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

وی بر توسعه بیمه اجتماعی در استان تاکید کرد و افزود: بیمه شدگان روستایی و عشایری باید تنها چهار ماه حق بیمه بپردازند، مابقی حق بیمه آنان برای هشت ماه دیگر سال، توسط دولت پرداخت می شود.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی اظهار داشت: تمام زنان و مردان متاهل و مجرد ساکن در روستاها و مناطق عشایری، کشاورزان، زنبورداران، قالیبافان و هنرمندان صنایع دستی غیرساکن در روستا و شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی می توانند از بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

غلام زاده افزود: برای نخستین بار با تلاش‌ و همراهی سازمان برنامه و بودجه، پوشش بیمه‌ اجتماعی رایگان‌ همگانی برای یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار روستایی محروم از بیمه اجتماعی در سطح کشور محقق شد و تمامی افراد دارای شرایط پس از پایش به صورت رایگان از خدمات بیمه ای برخوردار خواهند شد.

وی اظهار داشت: در مرحله اول این طرح با سازمان های حمایتی از جمله بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفاهم نامه خواهیم داشت تا افراد زیر پوشش خود را، که مشمول بیمه اجتماعی هستند، معرفی کنند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی افزود: هم اکنون ۲ هزار و ۱۵۰ نفر از افراد زیر پوشش صندوق، مستمری بازماندگی و فوت دریافت می کنند.

غلام زاده اظهار داشت: با دستور رییس جمهور و مصوبه شورای عالی رفاه،  مساله نقل و انتقال سوابق بیمه، حق‌ بیمه با کسور بازنشستگی از صندوق ‌بیمه ‌اجتماعی ‌کشاورزان، روستاییان‌ و عشایر به سایر سازمان ها و صندوق‌های بازنشستگی و یا بالعکس موافقت شد.

وی افزود: پوشش بیمه ای فعالان  مشاغل خانگی و استفاده این افراد از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،  روستاییان و عشایر از دیگر موضوعاتی است که مورد توجه قرار دارد.

وی گفت: سامانه های صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر رتبه اول را از نظر شفافیت در سامانه شفافیت وزارت تعاون به دست آورده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید