Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

ضریب مکانیزاسیون خراسان شمالی ۱.۸۱ اسب بخار در هکتار است

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با جذب تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون از سال ۹۲ تا ۹۸ به مبلغ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سطح ضریب مکانیزاسیون استان از ۱.۳ به حدود ۱.۸۱ اسب بخار در هکتار رسیده است.

ضریب مکانیزاسیون خراسان شمالی ۱.۸۱ اسب بخار در هکتار است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبداله یوسفی گفت: جذب هزار و ۸۲۰  دستگاه انواع تراکتور، ۷۴ دستگاه انواع کمباین و سه هزار دستگاه سایر ماشین آلات و ادوات از سایر دستاوردهای مهم سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ضریب مکانیزاسیون بخش باغی استان در سال جاری نسبت به سال ۹۲ با افزایش ۳۰ درصد از ۹ درصد به حدود ۱۳ درصد رسیده است.

وی افزود: ضریب مکانیزاسیون میانگین محصولات باغی از ۹ درصد در سال ۹۲ به حدود ۱۳ درصد در سال زراعی جاری رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: علاوه بر این ضریب مکانیزاسیون میانگین محصولات زراعی نیز از ۷۰ درصد به ۷۹ درصد در این مدت رسیده است.

یوسفی به خرده مالکی و کوچک بودن اراضی زراعی استان اشاره کرد و افزود: در خراسان شمالی باید بیشتر شرکت های فنی در حوزه مکانیزاسیون فعال باشند زیراکه برخی از ماشین آلات کشاورزی عملا بدون استفاده می ماند و کشاورزان عرصه های زیادی برای کشت و کار ندارند.

وی اظهار داشت: خراسان شمالی بیش از ۶۰ هزار دستگاه ادوات و ماشین‌آلات در بخش های مختلف کشاورزی دارد که حدود ۵۰ درصد این ناوگان فرسوده است.

وی افزود: از مجموع ماشین آلات بخش کشاورزی ۱۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه تراکتور و هزار و ۸۰۰ دستگاه کمباین است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: به طور متوسط برای هر ۳۰ هکتار زمین یک تراکتور و برای هر ۸۵۰ هکتار کشتزار غله یک دستگاه کمباین در استان وجود دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید