Iranian Agriculture News Agency

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی:

توسعه فعالیت‌های کشاورزی در خراسان شمالی نیازمند حمایت‌های ویژه دولت است

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی با اشاره به ضرورت توسعه فعالیت های کشاورزی در استان گفت: با توجه به ظرفیت های بالقوه استان می طلبد که دولت نگاه ویژه ای به توسعه کشاورزی از طریق سرمایه گذاری، تسهیل در فرآیندها و پرداخت تسهیلات کم بهره برای دستیابی به اشتغال پایدار داشته باشد.

توسعه فعالیت‌های کشاورزی در خراسان شمالی نیازمند حمایت‌های ویژه دولت است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، سعید پورآبادی با تاکید بر اینکه آموزش به کشاورزان استان باید در اولویت برنامه ریزی های بخش کشاورزی قرار بگیرد، افزود: آموزش باید به زبان ساده به کشاورزان استان ارائه شود که اگر نتوانیم مفاهیم و دانش روز کشاورزی را به کشاورزان استان انتقال دهیم نه تنها در کوتاه مدت موفقیتی کسب نخواهیم کرد بلکه در آینده فرسایش خاک افزایش یافته و آب و منابع گیاهی  نیز از بین خواهد رفت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی بجنورد خواستار اولویت دهی سرمایه گذاری در توسعه فعالیت های کشاورزی در استان شد و گفت: این بخش نیازمند حمایت های ویژه دولت با در نظر گرفتن بسته های سرمایه گذاری و تسهیلات کم بهره است.

پورآبادی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر مسئولین استان به سرمایه گذاری در بخش صنایع تولیدی عنوان کرد: متأسفانه کمبود صنایع تبدیلی و فرآوری در بحث محصولات کشاورزی باعث شده تا همه ساله شاهد دور ریزی محصولات ارزشمند کشاورزی باشیم و در این راستا درخواست داریم زمینه سرمایه گذاری برای ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری در استان تسهیل شود.

وی افزود: ایجاد صنایع غذایی در استان ضروری است و نبود این صنایع باعث متضرر شدن کشاورزان خراسان شمالی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی  با تقدیر از اقدامات انجام شده سال های اخیر درخصوص تجهیز و تقویت مکانیزاسیون کشاورزی در استان گفت: یکی از مشکلات موجود در زمینه بهره برداری نداشتن تخصص کافی در استفاده از ادوات است که می طلبد به سمت تخصص گرایی در بحث مکانیزاسیون کشاورزی حرکت کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید