Iranian Agriculture News Agency

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی:

۲ هزار کیلوگرم زعفران خشک از کشاورزان خراسان شمالی خریداری شد

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: ۲ هزار کیلوگرم زعفران خشک از کشاورزان این استان در راستای سیاست‌های دولت در حمایت از بهره‌برداران خریداری شد.

 ۲ هزار کیلوگرم زعفران خشک از کشاورزان خراسان شمالی خریداری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، جلیل رمضانی افزود: این میزان زعفران خشک از آغاز رسمی خرید حمایتی این محصول در ۲۰ آبان ماه امسال تاکنون خریداری شده است.

وی گفت: تعاون روستایی خراسان شمالی برای دومین سال با هدف حمایت از تولیدکنندگان زعفران، مدیریت بازار و جلوگیری از کاهش قیمت محصول و متضرر شدن کشاورزان با یک مرکز در شهرستان فاروج خرید حمایتی انجام داد.

رمضانی اظهار داشت: در این طرح قمیت پایه خرید حمایتی زعفران ممتاز شامل نگین هر کیلوگرم ۱۳۰ میلیون ریال و زعفران رشته ای پوشال هر کیلوگرم ۱۱۰ میلیون ریال بود و بعد از تایید آزمایشگاه و داشتن استانداردهای لازم و عقد قرارداد با کشاورز، ظرف دو هفته ۳۰ درصد قیمت زعفران به حساب کشاورز پرداخت می شود و ۷۰ درصد مابقی قیمت زعفران نیز بعد از سه ماه پرداخت خواهد شد.

وی گفت: در این طرح در راستای حمایت از کشاورزان، در طول مدت سه ماهی که زعفران نزد اتحادیه تعاونی روستایی است، در صورت افزایش نرخ زعفران در بازار، کشاورز  می تواند با درخواست کتبی و بعد از کسر هزینه‌های پرداختی و هزینه‌های جانبی، محصول خود را از اتحادیه تعاونی روستایی تحویل گرفته و در بازار به فروش برساند.

رمضانی با بیان اینکه خرید عفران در مقایسه با سال گذشته بیش از۲.۵ برابر شده است اظهار داشت: پارسال ۷۶۱ کیلوگرم زعفران از کشاورزان این استان خریداری شده بود.

وی هدف اصلی خرید حمایتی را تعادل قیمت دانست و افزود: دولت وارد کار می شود و با خرید بخشی از تولید کشاورزان اجازه نمی دهد قیمت ها  کاهش یابد و واسطه ها قیمت دلخواه خود را اعمال کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید