Iranian Agriculture News Agency

مشکل کمبود سوخت عشایر کوچرو شهرستان شیروان برطرف شد

رییس اداره امور عشایری شهرستان شیروان گفت: ابتدای پاییز امسال سهمیه سوخت هر خانوار عشایری ماهانه ۵۰ لیتر تعیین که موجب گلایه مندی این قشر شد و با پی گیری های فراوان اکنون این میزان به ۱۲۰ لیتر در ماه افزایش یافته است.

مشکل کمبود سوخت عشایر کوچرو شهرستان شیروان برطرف شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، علی ابراهیمی افزود: با پی گیری های انجام شده و برطرف شدن مشکل کمبود سوخت عشایر سهمیه آنان به ۲ برابر افزایش یافته است.

وی گفت: پس از کوچ عشایر در مناطق قشلاق و کمبود سوخت، عوامل توزیع سوخت پاسخگوی آنان نبودند زیرا که سامانه سوخت برای عشایر کوچرو این شهرستان ثبت نشده بود که در این خصوص جلسات متعددی با شرکت تعاونی عشایر شیروان و ستاد سوخت برگزار شد.

ابراهیمی افزود: اینک شرکت تعاونی عشایر شیروان به عنوان نماینده تام الاختیار برای انجام کار ثبت نام عشایر برای دریافت سوخت معرفی شده که مجاز به دریافت سهمیه سوخت و اعزام نماینده شرکت به عامل های سوخت در قشلاق جرگلان، مراوه تپه، کلاله و گنبد است همچنین نام سرپرستان خانوار به همراه سایر مشخصات در سامانه تجارت آسان ثبت می شود.

رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: اسامی هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر کوچرو در این سامانه ثبت شده که سهمیه سوخت براساس پراکندگی عشایر تخصیص یافته که متقاضیان با دفترچه و کارت ملی می توانند سوخت خود را دریافت کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه عشایر این شهرستان دیگر مشکلی در تامین سوخت ندارند افزود: کسانیکه فاقد دفترچه هستند با مراجعه به کافی نت و ثبت نام می توانند سهمیه سوخت خود را دریافت کنند که سامانه از ابتدای هرماه تا ۲۵ آن ماه باز است و چنانچه کسی موفق به دریافت سهمیه سوخت خود نشده، سوخت وی ذخیره می شود و می تواند در ماه های آینده استفاده کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید