Iranian Agriculture News Agency

4هزار و ۸۹۵ طرح مشاغل پایدار روستایی و عشایر در خراسان شمالی به بانک‌ معرفی شد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت : در حوزه تسهیلات مشاغل پایدار روستایی و عشایر در حوزه جهاد کشاورزی در این استان چهار هزار و ۸۹۵ طرح به بانک ها معرفی شدند که مبلغ مورد نیاز برای اجرای این پروژه ها ۴۳۹ میلیارد تومان تسهیلات بوده است.

4هزار و ۸۹۵ طرح مشاغل پایدار روستایی و عشایر در خراسان شمالی به بانک‌ معرفی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، علی بهنام فر افزود: تاکنون به سه هزار و ۹۹۱ طرح مبلغ ۳۳۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که این پروژه ها برای شش هزار و ۲۴ نفر اشتغال ایجاد خواهند کرد.

بهنام فر اظهارکرد: در حوزه طرح مشاغل پایدار روستایی و عشایری، جهاد کشاورزی توانسته ۷۴ درصد از تسهیلات را به حوزه خود اختصاص دهد که البته ۷۰ درصد از اشتغال های ایجاد شده در حوزه این طرح، در حوزه جهاد کشاورزی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اما از آنجاییکه این طرح ها در سال های ۹۷ و ۹۸ تدوین و تسهیلات پرداخت شد با توجه به افزایش قیمتی که از سال گذشته تاکنون رخ داده است، تسهیلات اختصاصی کفاف اتمام پروژه را نمی دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تسهیلات اختصاصی پوشش ۱۰۰ درصدی اجرای پروژه را نمی دهد، تصریح کرد: برای تکمیل پروژه ها باید متمم در نظر گرفته شود.

وی گفت: طی پیگیری های انجام شده به بانک ها ابلاغ شد که ۴۰ درصد تسهیلات متمم داده شود که در حال حاضر بانک توسعه تعاون در حال پرداخت است اما در بانک کشاورزی هنوز اتفاقی نیفتاده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید