Iranian Agriculture News Agency

سالانه ۷۰۰ هزار راس دام مازاد بر نیاز خراسان شمالی به دیگر استان‌ها حمل می‌شود

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سالانه ۷۰۰ هزار راس دام مازاد بر نیاز استان به صورت زنده و پرواری برای کشتار به دیگر استان‌ها حمل می‌شود.

سالانه ۷۰۰ هزار راس دام مازاد بر نیاز خراسان شمالی به دیگر استان‌ها حمل می‌شود

به گزارش خبرنگار اسانا در استان خراسان شمالی، مهدی شکاری اظهار داشت: این میزان دام تولیدی استان به صورت خام به استان های گلستان، تهران، خراسان رضوی و یزد حمل شده و پس از کشتار روانه بازار می شود.

وی در خصوص قاچاق دام گفت: قاچاق دام کشور بیشتر از مرزهای غربی انجام می شود و دام خراسان شمالی به صورت قاچاق خارج نمی شود اما بخشی از دام های استان که به سایر استان ها حمل شده ممکن است به شکل قاچاق از آن استان ها به خارج از کشور منتقل شود.

شکاری بر لزوم ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان در حوزه دام و طیور تاکید کرد و اظهار داشت: نبود واحدهای تولیدی، صنایع بسته بندی و فراوری محصولات دامی در استان موجب شده تا دام به صورت خام و بدون ارزش افزوده از استان خارج شود.

 مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی میزان تولید گوشت قرمز در این استان را سالانه افزون بر ۲۲ هزار و ۱۴۰ تن ذکر کرد.

شکاری افزود: استان در تولید گوشت قرمز در سطح کشور رتبه ۲۱ را دارد و از نظر زنجیره تولید و ارزش در بخش دام سبک و طیور در جایگاه نهم کشور است.

وی بر ایجاد زنجیره گوشت قرمز در استان و اجرای طرح اصلاح نژاد دام سبک تاکید کرد و گفت: ارتقای بهره وری پرورش دام سبک و افزایش تولید گوشت قرمز و اقتصادی کردن آن از جمله اهداف این سازمان است.  

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید