Iranian Agriculture News Agency

افزایش میزان تولید شیر در خراسان شمالی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: میزان تولید شیر خام در استان در سال ۹۲ ، ۱۰۷ هزار و ۴۵۰ تن بود که با بستر سازی ها و اقدامات صورت گرفته در معاونت بهبود تولیدات دامی و حمایت های دولت از تولید این محصول در حال حاضر به ۱۵۳ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.

افزایش میزان تولید شیر در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه بیشتر محصولات دامی این استان مازاد بر مصرف تولید می شود افزود: در این امر نیازمند سرمایه گذاری هستیم.

یوسفی بر تولید محصولات پاک و سالم دامی این استان اشاره کرد و افزود: ۲۲ هزار تن سالانه گوشت قرمز با کیفیت در این استان تولید می شود که نیاز به سرمایه گذاری برای برند سازی در حوزه صادرات این محصول هستیم.

وی به ظرفیت دام عشایر این استان نیز اشاره کرد و گفت: عشایر استان ۷۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند که به دلیل شرایط اقلیمی و استفاده از مراتع برای چرای دام ها سالانه بیش از ۴۰۰ هزار راس دام پروار بندی و به بازار عرضه می شود که از نظر کیفیت بسیار مطلوب و پاک و سالم است که این امر نیز نیازمند سرمایه گذاری است.

وی بر سرمایه گذاری در حوزه محصولات دامی این استان تاکید کرد و افزود: متاسفانه هم اکنون بیشتر محصولات استان از این حوزه به صورت خام به فروش می رسد که برای بالا بردن ارزش افزوده باید صنایع تبدیلی و تکمیلی، صنایع بسته بندی و ایجاد زنجیره تولید را رونق دهیم. 

یوسفی افزود: استان خراسان شمالی از نظر واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه دامی بسیار فقیر است و تنها یک کشتارگاه صنعتی در استان با ظرفیت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن فعال است.  

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید