Iranian Agriculture News Agency

ابلاغ دستورالعمل اجرایی خرید حمایتی زعفران به منظور حمایت از کشاورزان و تنظیم بازار

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: دستورالعمل اجرایی خرید حمایتی زعفران به منظور حمایت از کشاورزان و همچنین تنظیم بازار از سوی وزیر محترم جهادکشاورزی به استانها ابلاغ شد.

ابلاغ دستورالعمل اجرایی خرید حمایتی زعفران به منظور حمایت از کشاورزان و تنظیم بازار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبداله یوسفی رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با اشاره به شیوه اجرایی این دستورالعمل گفت خرید و انتخاب مباشر توسط کارگروه استان به ریاست رئیس جهاد کشاورزی استان با شیوه عقد قرارداد مباشرت با شرکت‌ها و اتحادیه‌های تحت پوشش سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و با نظارت و مسئولیت کارگروه خرید استان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اعضای این کارگروه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان به عنوان رییس کارگروه، مدیرتعاون روستایی استان به عنوان دبیر، نماینده نظام صنفی کشاورزی به عنوان عضو، مباشر خرید استان بعنوان عضو و مدیرحراست سازمان جهاد کشاورزی استان و مسئول حراست مدیریت تعاون روستایی استان به عنوان ناظر هستند.

دکتریوسفی گفت: شیوه خرید به 2 صورت سپرده کالایی از طریق بورس کالای ایران و خرید به روش فیزیکی انجام می شود.

وی گفت: در شیوه خرید سپرده کالایی از طریق بورس کالای ایران، کشاورزان با اخذ معرفی نامه از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مربوطه و تعیین میزان محصول قابل تحویل به یکی از انبارهای زعفران پذیرش شده بورس کالای ایران، که از جانب کارگروه استان معرفی شده مراجعه می‌کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: در خرید به روش فیزیکی نیز محصول کشاورزان بصورت بیع مشروط خریداری می گردد ، به طوری که سازمان 30 درصد بهای محصول تحویلی کشاورزان  به وی برای تامین بخشی از هزینه های تولید زعفران پرداخت می شود و 70 درصد باقی مانده تا 3 ماه نزد سازمان تعاون روستایی نگهداری می‌کند.

وی افزود :  کشاورزان میتوانند قبل از انقضای مهلت سه ماهه، محصول خود را با قیمت دلخواه خود بفروشند در غیر این صورت سازمان متعهد به پرداخت مانده بهای آن به قیمت 30 درصد اولیه است.

یوسفی درخصوص قیمت خرید زعفران نیز گفت: قیمت خرید حمایتی انواع زعفران به ازای هر کیلو گرم: زعفران ممتاز رشته ای بریده (نگین) هر کیلوگرم به قیمت 130میلیون ریال و زعفران رشته ای درجه یک (پوشال مرغوب) هر کیلوگرم به قیمت 110میلیون ریال است که خرید فقط در دو نوع زعفران شامل ممتاز رشته ای بریده ( نگین ) و رشته ای درجه یک ( پوشال مرغوب ) انجام خواهد شد و حداکثر سقف وزنی خرید هر دو نوع محصول جمعاً 10کیلوگرم از هر کشاورز خواهد بود .

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی زمان اجرای طرح از تاریخ  99/08/11 لغایت 99/09/30  اعلام کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید