Iranian Agriculture News Agency

اجرای سیستم آبیاری نوین در 7 هزار هکتار از اراضی شیروان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیروان گفت: تاکنون در سطح 7 هزار هکتار از اراضی این شهرستان سیستم آبیاری نوین اجرا شده است.

اجرای سیستم آبیاری نوین در 7 هزار هکتار از اراضی شیروان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مهران حیاتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیروان افزود: در اجرای این طرح کمک بلاعوض دولت به ازای هر هکتار در آبیاری قطره ای ۱۷۵ میلیون ریال، آبیاری کم فشار ۷۵ میلیون ریال و آبیاری بارانی ۱۰۵ میلیون ریال است که ۸۵ درصد کمک دولت و ۱۵ درصد آورده متقاضی است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش راندمان کاربرد آب با اجرای این طرح ۹۵ تا ۷۵ درصد برآورد شده است که صرفه جویی ۶ هزرا و ۴۰۰ مترمکعب آب را در هر هکتار بدنبال دارد.

حیاتی  افزایش سطح زیر کشت، افزایش یکنواختی توزیع آب در سطح مزرعه و اشتغالزایی را از جمله مزایای دیگر اجرای این طرح عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیروان گفت: این اداره برای اجرای سامانه آبیاری نوین در سطح ۷۰۰ هکتار اراضی آمادگی دارد که در صورت متقاضی این میزان کشتزار به سامانه یاد شده تجهیز می‌شود.

حیاتی اظهار داشت: هم اکنون این سامانه در سطح ۱۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در حال اجرا است.

وی گفت:  امسال از محل اعتبارات سال ۹۸، برای اجرای این میزان در قالب ۱۲ طرح با کشاورز قرار منعقد شده است که ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به همین منظور اختصاص یافته است.

وی پیشرفت فیزیکی طرح های یاد شده را ۲۰ تا ۶۰ درصد دانست و گفت: این طرح ها تا پایان سال جاری  به اتمام می رسد که با اجرای این طرح در هر ۶ هکتار برای یک نفر  بطور مستقیم شغل ایجاد می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید