Iranian Agriculture News Agency

جذب بیش از یک میلیارد ریال اعتبار اجرای طرح‌های عشایر شیروان

رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی عشایر این شهرستان خراسان شمالی در سال جاری جذب شد.

جذب بیش از یک میلیارد ریال اعتبار اجرای طرح‌های عشایر شیروان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، علی ابراهیمی رییس اداره امور عشایری شیروان افزود: این میزان اعتبار برای  تامین آب پایدار عشایر و دام آنها هزینه شد که در این راستا بهسازی چشمه پاتو در منطقه شاه جهان شیروان هم در اولویت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مصرف آب براساس تعداد خانوار و دام عشایر منطقه ظرفیت سنجی می شود گفت: این محله عشایری شامل ۱۵ خانوار از طایفه روتانلو، ۲ هزر و ۵۰۰ راس دام سبک در اختیار دارند که براساس این ظرفیت یک خط انتقال آب برای شرب این تعداد عشایر و یک مخزن ۲۰ هزر لیتری و آبشخور برای تامین آب دام در نظر گرفته شده است.

ابراهیمی افزود: برای تامین آب شرب عشایر، شیر برداشت و امکانات لازم دیگر برای سهولت دسترسی آنها ایجاد می شود و برای دام های آنها هم آبشخور ایجاد می شود.

رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: میزان مصرف سرانه آب عشایری در شبانه روز برای هر نفر هفت تا ۱۰  لیتر و برای دام نیز ۱۸ تا ۲۰ لیتر است.

ابراهیمی افزود: اینک این تعداد عشایر از آب رها شده چشمه استفاده می کنند که هیچ نظمی ندارد و قصد داریم مرمت و بهسازی چشمه ها بیشتر از محل اعتبارات ملی و ارزش افزوده در دستور کار قرار گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید