Iranian Agriculture News Agency

گرانی نهاده‌ها سبب افزایش قیمت گوشت در بجنورد شد

رییس اتحادیه صنف لبنیات، قصابان و مرغ‌فروشان بجنورد گفت: در یک هفته گذشته، قیمت گوشت قرمز در استان افزایش یافته که علت آن گرانی نهاده‌های مورد نیاز دامداران بوده است.

گرانی نهاده‌ها سبب افزایش قیمت گوشت در بجنورد شد

به گزارش خبرنگار اانا در استان خراسان شمالی، حسین قاسم زاده رییس اتحادیه صنف لبنیات، قصابان و مرغ‌فروشان بجنورد اظهار کرد: گرانی نهاده ها و افزایش قیمت دام زنده، سبب شده تا عرضه دام هم کاهش یابد و این امر یکی از علت های افزایش قیمت گوشت است زیرا با کاهش عرضه دام در میدان دام، کشتار هم کاهش یافته است.

وی افزود: اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت مخلوط مجلسی گوساله، حداقل ۶۰۰ هزار ریال، گوشت بزغاله حداقل یک میلیون و ۱۰۰ هزار ریال و گوشت مخلوط گوسفندی هم یک میلیون و ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار ریال است.

قاسم زاده گفت: خراسان شمالی کمبود دام زنده ندارد اما با افزایش قیمت نهاده ها، قیمت دام زنده در آن افزایش یافته و از سویی قاچاق دام، فعال شدن دلالان و خروج دام از استان هم یکی از علت های افزایش قیمت گوشت قرمز در استان است.

رییس اتحادیه صنف لبنیات، قصابان و مرغ فروشان بجنورد گفت: ما پیشنهاد داده ایم تا برای مدیریت بازار گوشت قرمز، خروج دام زنده از استان محدود شود اما هنوز در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است.

رییس اتحادیه دامداران شهرستان بجنورد هم در این باره گفت: با افزایش قیمت نهاده ها، قیمت دام زنده هم افزایش یافته است و اکنون گوسفند زنده کش به ازای هر کیلوگرم ۵۰۰ تا ۵۱۰ هزار ریال عرضه می شود.

حسینعلی حصاری اظهار داشت: قیمت گوساله پرواری زنده کش هم به ازای هر کیلوگرم ۳۷۰ تا ۳۸۰ هزار ریال است.

وی افزود: اکنون مشکل کمبود عرضه دام در میدان دام، وجود ندارد، دام عرضه می شود اما خریداری نیست، البته کشتار دام هم در کشتارگاه ها کاهش یافته است.

رییس اتحادیه دامداران بجنورد گفت: افزایش قیمت گوشت قرمز هم سبب شده تا این محصول در بازار متقاضی زیادی نداشته باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید