Iranian Agriculture News Agency

در شش ماه نخست امسال حوادث طبیعی ۱۰ هزار و ۱۳ میلیارد ریال به کشاورزان خراسان شمالی خسارت زد

رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: وقوع حوادث مختلف طبیعی در شش ماه نخست امسال ۱۰ هزار و ۱۳ میلیارد ریال به کشاورزان این استان خسارت زد.

در شش ماه نخست امسال حوادث طبیعی ۱۰ هزار و ۱۳ میلیارد ریال به کشاورزان خراسان شمالی خسارت زد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبدالحسین نامور گفت: این میزان خسارت به بخش باغی، زراعی، دام، طیور، آبزیان و تاسیسات زیر بنایی در حوزه کشاورزی  استان وارد شده است.

وی افزود: بیشترین خسارت حوادث طبیعی به کشاورزان در زمینه باغی به میزان شش هزار و ۲۵۲ میلیارد ریال بوده است که ۶۲ درصد از آن را شامل می شود.

وی اظهار کرد: حوادث همچنین سه هزار و ۳۴۳ میلیارد و ۴۵۲ میلیون ریال به بخش زراعت خسارت زده است که شامل ۳۳ درصد از مجموع خسارت ها می شود و مابقی خسارت ها به بخش های دیگر بوده است.

رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: حوادثی که در این مدت به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرده است شامل سرمازدگی، سیل، تگرگ، توفان و آتش سوزی بوده است.

نامور اظهار کرد: کشاورزان این استان امسال هشت هزار و ۳۴۳ میلیارد و ۸۶۶ میلیون ریال از وقوع سرمازدگی خسارت دیده اند که این رقم معادل ۸۳ درصد از خسارت های حوادث طبیعی به این بخش است.

وی افزود: خسارت سیل به کشاورزان هم یکهزار و ۲۲ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال برآورده شده است که ۱۰ درصد از میزان خسارت ها به این بخش را به خود اختصاص داده است.

نامور گفت: از مجموع خسارت ها به بخش کشاورزی استان از وقوع تگرگ و توفان به ثبت رسیده است که میزان آن ۶۴۵ میلیارد و ۸۱۲ ریال است که شش درصد از مجموع خسارت ها را شامل می شود.

وی اظهار کرد: کشاورزان شهرستان بجنورد با دو هزار و ۸۹۰ میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال، مانه و سملقان با دو هزار و ۸۹۰ میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال و اسفراین با هزار و ۴۳۱ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال بیشترین خسارت های حادثه های طبیعی را متحمل شده اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید