Iranian Agriculture News Agency

بانک کشاورزی خراسان شمالی سه هزار و ۷۲۱ میلیارد ریال تسهیلات داد

معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال سه هزار و ۷۲۱ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی در بخش‌های مختلف در شعب این بانک به بهره‌برداران کشاورزی پرداخت شده است.

بانک کشاورزی خراسان شمالی سه هزار و ۷۲۱ میلیارد ریال تسهیلات داد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، ‌سیدمحمود سیدالحسینی گفت: این میزان اعتبار تسهیلاتی به هفت هزار و ۸۱۲ متقاضی پرداخت شده است.

وی افزود: امسال با توجه به حمایت های دولت از کشاورزان و امهال وام بانکی این تولیدکنندگان، ضریب ریسک بانک کشاورزی استان کاهش یافته و میزان مطالبات غیرجای هم پایین آمده است.

سیدالحسینی تصریح کرد: میزان مطالبات غیرجاری بانک کشاورزی استان در حال حاضر نسبت به پایان سال ۹۸، حدود ۶۰ میلیارد ریال کاهش دارد که نسبت به مدت مشابه سال های گذشته وضعیت وصول بدهی‌ها بهبود یافته است.

معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی افزود: ضریب ریسک بانک بدان معنا است که بخشی از اعتبار تسهیلاتی که به متقاضیان پرداخت شده، بازنگشته است.

سیدالحسینی اظهار کرد: ۹ هزار و ۱۸۰ نفر از بهره برداران بخش کشاورزی استان که به بانک کشاورزی بدهکار بودند در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ با استفاده از قانون بند خ مطالبات خود به میزان هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال را امهال کردند. 

وی افزود: با ابلاغ امهال وام کشاورزان خسارت‌دیده از حوادث طبیعی بر اساس بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه، سود و جریمه دیرکرد وام کشاورزان بخشیده و اصل بدهی برای مدت سه سال تمدید می‌شود و کشاورزان امسال هم می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

سیدالحسینی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کمبود منابع بانک کشاورزی استان برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان گفت: با توجه به حمایت دولت و امهال تسهیلات کشاورزان، شعب این بانک اکنون به جد با کاهش منابع روبه رو شده اند. 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بهره برداران بخش کشاورزی استان بیش از سایر استان‌ها از حمایت‌های دولت استفاده کرده اند و بازگشت منابع به بانک کاهش یافته است، اکنون میزان مصارف نسبت به منابع بیشتر شده است.

معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از ابتدای تأسیس استان، شعب بانک کشاورزی، حدود پنج هزار میلیارد ریال از منابع سایر بانک‌های کشاورزی استان‌های دیگر، جذب و به بهره برداران بخش کشاورزی خراسان شمالی تسهیلات پرداخت شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید