Iranian Agriculture News Agency

خرید تضمینی گندم در خراسان شمالی تا پایان مهر تمدید شد

مدیرکل غله خراسان شمالی از تمدید زمان خرید گندم از کشاورزان خبر داد.

خرید تضمینی گندم در خراسان شمالی تا پایان مهر تمدید شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، سیدجلال موسوی اظهار کرد: خرید تضمینی گندم با درخواست کشاورزان مناطق صعب‌العبور و مناطق سردسیر تا پایان مهر تمدید شده است.

وی افزود: تا کنون 131 هزار و 186 تن گندم با رقمی حدود 329 میلیارد تومان از کشاورزان خراسان شمالی خریداری شده است. از این مبلغ، 328 میلیارد تومان پرداخت شده و حدود 31 میلیون تومان بدهی داریم.

مدیرکل غله خراسان شمالی تصریح کرد: تا کنون می‌توانیم بگوییم که کل وجه خرید گندم پرداخت شده است. دلیل کاهش برداشت امسال به خاطر کمبود بارندگی و افزایش دما در اواخر بهار است.

موسوی ادامه داد: در اواخر فصل خرید نیز اختلاف قیمت نهاده‌های دامی و قیمت خرید تضمینی گندم باعث شده گندم به‌عنوان نهاده‌ دامی یا بذر استفاده شود که کاهش برداشت را در پی داشت.

مدیرکل غله استان استفاده گندم به‌هنوان نهاده دام را یک عامل مشکل‌زا دانست و گفت: در حال حاضر با قیمت فعلی، گندم و کاشت آن رونقی ندارد و اختلاف قیمت نهاده‌های دامی با قیمت گندم، باعث استفاده گندم برای خوراک دام شد. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خرید گندم از طریق مبادی غیر از سیلوهای شرکت غله خلاف قانون است که نهادهای بازرسی در این زمینه برخورد خواهند کرد.

موسوی به وضعیت توزیع آرد در روستاهای استان نیز اشاره داشت و تصریح کرد: سهمیه آرد استان مشخص است و به تناسب جمعیت به شهرستان‌ها توزیع می‌شود و در کارگروه آرد و نان نوع توزیع مشخص می‌شود. در سال‌های گذشته سهمیه هیچ نقطه‌ای ‌کم نشده ولی امکان دارد در هر شهرستان سهمیه یک نانوایی کم یا زیاد شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید