Iranian Agriculture News Agency

تداخل صنفی مانع ساماندهی شیر فله‌ای خراسان شمالی شد

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: یکی از مشکلات اساسی و مهم در نرسیدن به اهداف اجرای طرح ساماندهی شیر فله‌ای، تداخل صنفی و همکاری نکردن اصناف بوده است.

تداخل صنفی مانع ساماندهی شیر فله‌ای خراسان شمالی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، سیدمحمدمهدی احمدی گفت: ساماندهی توزیع شیر فله ای استان، از چند سال پیش در دست پیگیری است اما به علت مشکلاتی که در حوزه اصناف و بویژه تداخلات صنفی که وجود دارد،  به خوبی اجرایی نشده است.

وی با انتقاد از اینکه موضوع تداخل صنفی در اصناف مربوط به مواد غذایی، جدی گرفته نمی شود، افزود: دامپزشکی با توزیع شیر فله ناشناخته،  مخالف است و برای حفظ سلامت مردم باید موارد بهداشتی مد نظر باشد.

احمدی افزود: با وجود اینکه دامپزشکی با توزیع شیر فله ای موافق نیست اما به دلیل برخی ملاحظات و شرایط خاص استان و اقبال مردم به مصرف لبنیات فله ای، مماشات و همکاری کرده است و مقرر شده توزیع این محصول ساماندهی شود.

وی گفت: مقرر است برخی مراکز با تایید دانشگاه علوم پزشکی استان اجازه توزیع شیر فله ای را داشته باشند که باید این شیر هم از محلی که مورد تایید دامپزشکی است، تهیه شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: مشکل کنونی این است که بخش زیادی از شیر توزیعی در جاهایی که مجوز لازم را ندارند تولید و عرضه می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تاخیر در زمان بهره برداری از ساختمان آزمایشگاه دامپزشکی استان اظهار داشت: این پروژه ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مابقی طرح به علت بالا رفتن قیمت ها، ناتمام مانده است.

احمدی افزود: در این زمینه از استانداری درخواست حمایت کرده ایم و امید می رود به زمان بهره برداری آن، سرعت داده شود.

وی درباره ابتلای کارکنان دامپزشکی استان به کرونا گفت: ۳۷ نفر از کارکنان این اداره به ویروس کرونا مبتلا شده اند و این امر، نشان از این دارد که دامپزشکان در عرصه خدمت رسانی حضور دارند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی درباره تاثیر تورم و گرانی ها در ارائه خدمات دامپزشکی اظهار داشت: به یقین افزایش قیمت ها سبب شده تا خدمات رسانی تحت الشعاع قرار گیرد.  

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید