Iranian Agriculture News Agency

نظارت بر استحصال ۱۵هزار تُن گوشت قرمز و سفید در خراسان شمالی

نیمه نخست امسال بیش از ۱۵هزار تُن گوشت سفید و قرمز با نظارت‌های مستمر بهداشتی و شرعی دامپزشکی تولید و روانه بازار‌ شد.

نظارت بر استحصال ۱۵هزار تُن گوشت قرمز و سفید در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، معاون سلامت دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در شش ماهه امسال ۳۳هزار و ۵۳۸رأس دام سبک و ۳هزار و ۱۲رأس دام سنگین با نظارت بهداشتی و شرعی ناظران دامپزشکی مستقر در ۸کشتارگاه دام این استان کشتار شد که وزن گوشت قرمز استحصالی هزار و ۷۲۱تُن بود.

حمید رمضانی افزود: در سه کشتارگاه پرندگان استان نیز در این مدت با کشتار ۶میلیون و ۵۴۸هزار و ۵۹۰قطعه مرغ، ۱۳هزار و۲۸۹تُن گوشت سفید تولید شد.

وی گفت: وزن فرآورده‌های غیربهداشتی ضبط شده در کشتارگاه‌های دام ۱۶هزار و ۷۹۰کیلوگرم و طیور چهارهزار و ۹۹۷کیلوگرم بوده است.

معاون سلامت دامپزشکی خراسان شمالی همچنین با اشاره به ۲۵هزار و ۹۷۶نوبت بازدید بازرسان بهداشتی دامپزشکی از مراکز تولید، فرآوری، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان گفت: در مجموع، وزن فرآورده‌های ناسالم و ضبط شده ۶ماه اخیر شامل مراکز تحت نظارت و کشتارگاه‌های دام و طیور استان بیش از ۱۲۶تُن بود که پس از آزمون‌های ارگانولپتیکی و انجام آزمایش‌های تخصصی، حدود ۶۶تُن ازاین مقدار، معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

رمضانی از ارجاع دادن ۹۹فقره پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی، پلمب یک واحد متخلف و صدور احکام جریمه نقدی معادل ۲۶۶میلیون ریال برای متخلفان در این مدت هم خبر داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید