Iranian Agriculture News Agency

نوغانداران راز و جرگلان پیله ابریشم خود را با قیمت پایین فروختند

مدیر جهاد کشاورزی راز و جرگلان گفت: نوغانداران این شهرستان خراسان شمالی امسال پیله ابریشم خود را به قیمت ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار ریال فروختند در حالیکه قیمت این محصول در سال گذشته ۸۵۰ هزار ریال بود.

نوغانداران راز و جرگلان پیله ابریشم خود را با قیمت پایین فروختند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، الله وردی خادمی علت کاهش قیمت پیله ابریشم در سال جاری را واردات نخ ابریشم عنوان کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: تولید پیله ابریشم به علت برودت هوا و سرما در این شهرستان مرزی نسبت به سال گذشته کاهش جزئی داشت.

وی با بیان اینکه امسال ۶۱ کیلوگرم پیله ابریشم در این شهرستان برداشت شد، افزود: برای تولید این میزان محصول  هزار و ۶۸۰ جعبه تخم نوغان بین هزار و ۲۰۰ بهره بردار رازوجرگلان توزیع شد.

خادمی با بیان اینکه دولت در توزیع تخم نوغان و کاشت درخت توت حمایت های خوبی از نوغانداران داشته است، افزود : قیمت هر جعبه تخم نوغان که برای دولت هزینه چند برابری به نسبت توزیع ۷۵ هزار ریالی دارد ولی این قیمت ثابت بوده است.

وی افزود: در واقع با وجود کاهش قیمت ها جعبه های تخم نوغان با قیمت سال گذشته توزیع شد و همچنین نهادهایی چون کمیته امداد امام خمینی (ره) این جعبه ها را به صورت رایگان در اختیار خانوار های تحت پوشش قرار دادند.

خادمی با اشاره به اینکه امسال پرورش پاییزه ابریشم در شهرستان وجود ندارد، گفت: از سال های گذشته دولت به تولید پیله ابریشم اهمیتی ویژه داده است و امروز بازخورد آن را در اقبال کشاورزان به نوغانداری شاهد هستیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید