Iranian Agriculture News Agency

طرح تنفس جنگل ها، فرصتی برای توسعه زراعت چوب در خراسان شمالی

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی آبخیزداری خراسان شمالی گفت: اجرای طرح تنفس جنگل ها، فرصتی بسیار خوب برای توسعه زراعت چوب در این استان است.

طرح تنفس جنگل ها، فرصتی برای توسعه زراعت چوب در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، یزدانی گفت: طی ۱۰ سال گذشته در سطح ۶۵۰ هکتار طرح زراعت چوب در این استان اجرایی شده است.

وی افزود: اما با اجرای طرح تنفس جنگل ها، سهمیه ارائه شده برای خراسان شمالی به منظور توسعه زارعت چوب در سطح ۳۶۰ هکتار است.

یزدانی با بیان اینکه طرح زراعت چوب در کل کشور در سطح ۳۰ هزار هکتار اجرایی می شود، ادامه داد: قسمت عمده این طرح در سه استان شمالی کشور اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح زراعت چوب متقاضیان از مشوق های خیلی خوبی برخوردار می شوند، تصریح کرد: ارائه هشت میلیون تومان تسهیلات در هر هکتار با تنفس چهار تا پنج شاله، خرید چوب های تهیه شده توسط خود ادارات منابع طبیعی، ارائه نهال رایگان و ... از جماه مشوق هایی هستند که شامل حال افرادی می شود که این طرح را اجرا کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: علاوه بر آن درصدی از پول خرید چوب نیز توسط کارخانجات مربوطه تا زمان بهره برداری آن‌ها پرداخت خواهد شد.

وی با تصریح بر اینکه در این استان متقاضی برای اجرای این طرح وجود دارد، گفت: سطح اجرای طرح زراعت چوب فقط در بجنورد توسط یک متقاضی ۵۷۰ هکتار است که تقریبا کار برای اجرای طرح در مراحل پایانی قرار دارد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی افزود: این طرح در شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان اجرایی می شود و در حال رایزنی هستیم تا آب مورد نیاز را از پساب تهیه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: زراعت چوب طرحی است که بعد از گذشت چهار تا پنج سال به درآمد می رسد اما بعد از گذشت این مدت از زمان، سود خوبی از چوب های فروخته شده عاید سرمایه گذار می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید