Iranian Agriculture News Agency

اعلام نیاز آبی خراسان شمالی در مجلس

استاندارخراسان شمالی از تشکیل کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ویژه خراسان شمالی خبر داد.

اعلام نیاز آبی خراسان شمالی در مجلس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی گفت: با هدف توسعه و آبادانی، نیاز آبی بخشهای صنعت، کشاورزی و شرب استان بررسی و در کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی اعلام خواهد شد.

 وی در نشستی با محور بررسی پیشنهادات حوزه کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست استان برای ارائه در مجلس، افزود: آب های مرزی و اعتبارات علاج بخشی سد بیدواز از جمله مباحث حوزه آب استان است.

شجاعی بر اعلام نیاز آبی همراه با برنامه اشتغال استان تاکید کرد و گفت: باید دلیل اینکه سایر استان ها نسبت به خراسان شمالی در اجرای طرح‌های مختلف حوزه کشاورزی و دامداری از سهمیه آب بیشتری برخوردار هستند بپرسیم و بخواهیم نیاز آبی استان را برطرف کنند.

 وی در خصوص اجرای طرح تعدیل چاه های آب کشاورزی استان گفت: برای اجرای این طرح باید در گام نخست تغییر الگوی کشت و محصولات کم آب بر از سوی سازمان جهاد کشاورزی اجرایی شود تا با ایجاد اطمینان و اعتماد مردمی وزارت نیرو برای تعدیل چاه های آب کشاورزی شروع به کار کند.

 وی تاکید کرد: نحوه اجرای این قانون در استان طی نشستی تخصصی با حضور حوزه های کشاورزی و آب استان بررسی و طی برنامه زمان بندی اجرا می شود.

 وی با اشاره به اجرای طرح آبخیزداری و آبخوان داری، گفت: باید جزئیات اعتبارات این طرح از محل صندوق توسعه ملی از سوی سازمان منابع طبیعی استان همراه با مقایسه اعتبارات نسبت به سایر استان ها اعلام شود تا از سطح ملی تقاضای افزایش اعتبارات را داشته باشیم.

 استاندار همچنین به کمبودها و ضعف های بحث پساب استان اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های متولی وضعیت استان در اجرای طرحهای بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست و آب بررسی و جایگاه کشوری استان را اعلام کنند تا وزارت نیرو متوجه عقب ماندگی های استان در شاخص های این حوزه ها شود و اعتبارات لازم به سمت استان هدایت شود. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید