Iranian Agriculture News Agency

۱۳ میلیون مترمکعب آب سد بارزو شیروان به مصرف کشاورزی رسید

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: ۱۳ میلیون مترمکعب آب سد باروز این شهرستان خراسان شمالی در سال آبی ۹۹-۹۸ برای آبیاری اراضی پایین دست به کشاورزان تحویل داده شد.

۱۳ میلیون مترمکعب آب سد بارزو شیروان به مصرف کشاورزی رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، اسحاق خسروپناه میزان آب کنونی سد بارزو شیروان را ۳۶.۵ میلیون مترمکعب عنوان  کرد و گفت: ۱۲ میلیون مترمکعب آب این سد هم در این بازه زمانی به بخش صنعت و شرب تحویل داده شد.

وی گفت: با توجه به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر کاهش ۲۰ درصدی نزولات جوی در پاییز امسال نسبت به پارسال، توزیع آب در سال آبی ۱۴۰۰- ۹۹، به صورت انقباضی خواهد بود.

وی افزود: در این پیوند، کاهش ۱۰ درصدی تحویل آب به بخش کشاورزی و صنعت نسبت به میانگین مصرف آب در پنج سال اخیر خواهیم داشت.

خسروپناه افزود: همچنین قرار است در حوزه سد بارزو نقاطی که نیاز به اصلاح و رفع نشتی شبکه خط انتقال دارد شناسایی شود و دستگاه های مربطه نیز در زمینه شناسایی افرادی که برداشت غیرمجاز  آب دارند اقدامات قانونی انجام دهند.

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: با توجه به اهمیت نصب کنتور در مسیر خط انتقال آب نسبت به تجهیز آن اقدام و بودجه لازم هم پیش بینی شود.

سد بارزو شیروان، پس از شیرین دره مانه و سملقان، دومین سد بزرگ خراسان شمالی به شمار می آید که توان ذخیره سازی مخزن آن ۹۲ میلیون مترمکعب است و هم اکنون حجم تراز و ایمنی پایدار این سد ۸.۵ میلیون متر مکعب است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید