Iranian Agriculture News Agency

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

سهم اندک بخش کشاورزی از اعتبارات استان خراسان شمالی

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: در خراسان شمالی به نسبت اعتباراتی که وجود دارد سهم بخش کشاورزی اندک است.

 سهم اندک بخش کشاورزی از اعتبارات استان خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، امان الله حسین پور نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: اولویت اصلی ما در استان باید توجه به بخش کشاورزی باشد زیرا اشتغال در این بخش کم علاوه بر اینکه کم هزینه و پایدار است، امنیت غذایی و سکونت مردم در استان را تضمین می کند.

حسین پور افزود: در خراسان شمالی به نسبت اعتباراتی که وجود دارد سهم بخش کشاورزی اندک است در حالی که اولویت اصلی ما در استان باید توجه به بخش کشاورزی باشد زیرا اشتغال در این بخش کم هزینه تر و پایدارتر است و امنیت غذایی تامین شده و ماندگاری مردم در استات تضمین می شود.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان بخش کشاورزی ما دغدغه امنیت غذایی دارند که در این سالها در حق آنان جفا شده است زیرا قیمت نهاده ها گران می شود اما شاهد افزایش قیمت محصولات کشاورزی نیستیم.

حسین پور  تصریح کرد: اگر کشاورزان قرار است محصولات خود را ارزان بفروشند دولت یا باید سوبسید بدهد یا قیمت تضمین شده محصولات را افزایش دهد در غیر این صورت امنیت غذایی به خطر خواهد افتاد.

نماینده مردم اسفراین با بیان اینکه تامین آب از جمله مشکلات بخش کشاورزی اسفراین است، گفت:  ظرفیت سد بیدواز ۵٠ میلیون متر مکعب است اما تکمیل نبودن سد به دلیل کمبود اعتبار موجب می شود نتوانیم از این ظرفیت به طور کامل استفاده کنیم.

حسین پور تعداد و ساعت کارکرد چاه های مجاز آب کشاورزی را از دیگران مشکلات برای تامین آب بخش کشاورزی اسفراین برشمرد.

وی همچنین به افزایش قیمت نهاده های کشاورزی بدون تغییر قیمت محصولات اشاره کرد و خواستار ورود کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به این حوزه و اصلاح قوانین شد.

حسین پور  خاطرنشان کرد: صنایع تبدیلی و نگهداری بخش کشاورزی شهرستان اسفراین بسیار ضعیف و در حد صفر است که موجب فروش محصولات به کمترین قیمت است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید