Iranian Agriculture News Agency

استفاده از بذور گواهی شده در گندم، محصول را تا ۳۰ درصد محصول افزایش می‌دهد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین گفت : تحقیقات و آزمایشات نشان داده استفاده از بذور گواهی شده در گندم، تا ۳۰ درصد محصول را افزایش می‌دهد.

استفاده از بذور گواهی شده در گندم، محصول را تا ۳۰ درصد محصول افزایش می‌دهد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، فائزه تاج آبادی گفت: ارقام گندم آبی پیشگام، میهن، مهرگان، حیدری وسیروان و گندم دیم کوهدشت و قابوس وجو آبیدر، اکسین، انصار، جلگه، خاتم، بهمن وریحان ازسوی جهاد کشاورزی قابل توزیع است.

وی با بیان  اینکه  تحقیقات و آزمایشات نشان داده استفاده از بذور گواهی شده در گندم تا ۳۰ درصد محصول را افزایش می‌دهد گفت : بذر گواهی شده دارای خلوص ژنتیکی بالاست و با بذر بوجاری شده کاملا متفاوت است و فقط در مراکز مجاز زیر نظر جهاد کشاورزی توزیع می‌شود.

وی افزود : هزینه تولید و عرضه بذر گواهی شده بیش از قیمت فروش است و جهاد کشاورزی سالانه مبالغ قابل توجه‌ای یارانه به شرکت تولید کننده پرداخت می‌کند برای بهره مندی از این یارانه توصیه می‌شود از این نوع بذر استفاده کنید.

تاج آبادی خاطرنشان کرد: بذر گواهی شده گندم تا ۴ سال دارای کیفیت کافی است و با یکبار خرید و بوجاری آن در ۳ سال بعد می‌توان محصول بیشتر و با کیفیت تری برداشت کرد.

وی گفت : تاریخ کاشت مناسب، میزان بذرمصرفی، عمق کاشت، نوع رقم وشرایط جوی ازعوامل بسیارمهم درپنجه زنی وافزایش عملکرد گندم است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید